Δευτέρα, 27 Οκτωβρίου 2014

ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ



Η Παρασκευή 24 Οκτωβρίου  έχει οριστεί ως ημέρα κατά της παχυσαρκίας. 
Τι είναι όμως η παχυσαρκία;







Παχυσαρκία είναι η πάθηση που προκαλείται από υπερβολική συσσώρευση λίπους στο σώμα. Έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία, οδηγώντας σε μείωση του προσδόκιμου ζωής και/ή αυξημένα προβλήματα υγείας

Ο δείκτης μάζας σώματος (ΒΜΙ, Body Mass Index) είναι ένας εύκολος τρόπος να δούμε αν είμαστε παχύσαρκοι ή όχι.

Χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά περίπου το 1850 και από τότε αποτελεί το ποιο ευρέως χρησιμοποιούμενο εργαλείο για τον εντοπισμό προβλημάτων βάρους.

Για να υπολογίσουμε το BMI διαιρούμε το σωματικό βάρος με το τετράγωνο του ύψους (kg/m^2) και η αξιολόγηση γίνεται ως εξής :

ΒΜΙ  μέχρι 18,5  ->Λιπόβαρης
ΒΜΙ  από 18,5 έως 25 ->Κανονικό Βάρος
ΒΜΙ  από 25,1 - 30  ->Υπέρβαρος
ΒΜΙ  μεγαλύτερο από 30 ->Παχύσαρκος
Πχ για κάποιον που έχει ύψος 1,80m και βάρος 80 κιλά το BMI του είναι 80/(1,8)2 = 24,69 kg/m^2 και είναι στο ιδανικό του βάρος.
Η τιμή του BMI είναι ανεξάρτητη φύλλου και ηλικίας αλλά δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί πχ σε παιδιά που ακόμα βρίσκονται σε ανάπτυξη, σε εγκύους κτλ.


Για να διατηρήσουμε λοιπόν το κανονικό μας σωματικό βάρος θα πρέπει να περιορίζονται ή να αποφεύγονται:
1) Το ζωικό λίπος ,οι πέτσες όλων των κρεάτων και των πουλερικών, τα λουκάνικα και οι σάλτσες από μαγειρεμένο κρέας.

2) Η ζάχαρη σε όλες τις μορφές της: γλυκά, μαρμελάδες, σοκολάτες κ.ά.

3) Οι μεγάλες ποσότητες αλατισμένου τυριού.

4) Τα φαγητά στον φούρνο καθώς όταν το κρέας και το κοτόπουλο με πέτσα μαγειρευτεί μαζί με πατάτες, ρύζι ή άλλα αμυλώδη, αυτά απορροφούν όλο το λίπος του κρέατος. (το κρέας θα πρέπει να ψήνεται και τα ψάρια να βράζονται)

5) Οι πολύ αλμυρές τροφές, όπως σαρδέλες, αλλαντικά, μπέικον κ.ά.

6) Οι πλούσιες σε χοληστερόλη τροφές, όπως το συκώτι,η καρδιά,η γλώσσα,τα "γλυκάδια",τα νεφρά και τα μυαλά πολλών ζώων και πουλερικών όπως επίσης και ο κρόκος των αυγών.

7) Οι μεγάλες ποσότητες κόκκινου κρέατος.

 

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΩΜΕ
Μήλα
"Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα". Οι περισσότεροι από εμάς έχουν ακούσει αυτό το ρητό και γνωρίζουν ότι το μήλο είναι ένα πολύ θρεπτικό φρούτο. Τα συστατικά που έχουν τα μήλα εμποδίζουν το σώμα να απορροφήσει πολύ λίπος και μειώνουν την πείνα. Έτσι από τη στιγμή που έχετε φάει ένα μήλο που δεν θα αισθάνεστε πεινασμένοι για λίγες ώρες.

Γιαούρτι
Το γιαούρτι είναι μια καλή πηγή πρωτεϊνών, βιταμινών και περιέχει ασβέστιο. Μπορείτε να το εμπλουτίσετε με τα αγαπημένα σας φρούτα και να το τρώτε σαν επιδόρπιο.

Ξηροί καρποί
Οι ξηροί καρποί είναι η καλύτερη επιλογή για ένα υγιεινό σνακ και θεωρούνται σίγουρα ένα από τα ποιο υγιεινά τρόφιμα για τους διαβητικούς. Είναι γεμάτα με πρωτεΐνες και το "καλό" είδος των λιπαρών, αποτελούν μια πλούσια πηγή βιταμίνης Ε και θεωρούνται επίσης πλούσια σε φυτικές ίνες. Αλλά είναι πολύ απαραίτητο να μην τρώτε παρά μόνο μικρές ποσότητες ξηρών καρπών καθώς ότι είναι πλούσιοι σε θερμίδες.

Αυγά
Τα αυγά είναι πλούσια πηγή πρωτεϊνών. Οι πρωτεΐνες είναι πολύ σημαντικές για το σχηματισμό των μυών και διασφαλίζουν την σωστή ανάπτυξη του σώματος.

Γαλοπούλα
Το κρέας της γαλοπούλας είναι χαμηλό σε θερμίδες. Περιέχει σελήνιο που δρα προληπτικά για ορισμένες ασθένειες και αυξάνει λίγο το μεταβολισμό του σώματος.

Μπρόκολο
Το μπρόκολο προστατεύει από τον καρκίνου του μαστού, του παχέος εντέρου και του πνεύμονα αλλά και από το έλκος. Είναι εξαιρετικό για το ανοσοποιητικό σύστημα και ένα από τα πιο υγιεινά τρόφιμα που υπάρχουν καθώς είναι μία από τις καλύτερες πηγές αντιοξειδωτικών και περιέχει "σουλφοραφάνη" που σύμφωνα με πολλές ιατρικές θεωρίες προλαμβάνει τον καρκίνο.

Μπαχαρικά
Η καυτερή πιπεριά, το πιπέρι, η κανέλα, το σκόρδο και ... η καυτερή μουστάρδα αυξάνουν ελαφρά το μεταβολισμό σας. Πολλοί ειδικοί σε θέματα υγείας πιστεύουν ότι η κατανάλωση μπαχαρικών βοηθάει να χάσουμε 75 θερμίδες σε 2 ώρες. Το σκόρδο θεωρείται ένα ισχυρό διουρητικό που σας βοηθά να αποβάλλετε το υπερβολικό νερό και τις τοξίνες από το σώμα σας.

Ρόδι
Ο χυμός ροδιού είναι πλούσιος σε βιταμίνη C , Κ και καλίου. Ένα ποτήρι με χυμό ροδιού είναι υγιεινό και είναι επίσης καλό για τους ανθρώπους που υποφέρουν από χαμηλή αρτηριακή πίεση.

Εσπεριδοειδή
Εσπεριδοειδή είναι τα πορτοκάλια, τα λεμόνια, το λάιμ και το γκρέιπφρουτ. Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά στοιχεία και βοηθά επίσης το σώμα να παραμένει ενυδατωμένο.

Άλλα υγιεινά τρόφιμα
Υπάρχουν πολλά τρόφιμα που πρέπει να τρώμε συχνά παρά το γεγονός ότι δεν μας αρέσει γεύση τους ή/και η εμφάνισή τους. Η μη κατανάλωση αυτών των υγιεινών τροφίμων μας κάνει να χάνουμε την πληθώρα θρεπτικών ουσιών που έχουν να μας προσφέρουν.

Έτσι, καλό είναι να καταναλώνουμε συχνά :
Λάχανο, Κολοκύθα, Ψάρια, Γαρίδες, Κανέλα, Γάλα, Γλυκοπατάτες, Προϊόντα σόγιας, Καφέ ρύζι, Ζυμαρικά, Τυρί με χαμηλά λιπαρά, Ντομάτες, Βρώμη, Σπανάκι, Ελιές, Δαμάσκηνα, Μαύρα φασόλια, Φακές, Παρθένο Ελαιόλαδο, Μέλι, Πράσινο Τσάι και φυσικά ... Νερό



Φράσεις και ρήσεις που θα πρέπει να θυμόμαστε :

"Να παχαίνεις σημαίνει να γεράζεις", "Ο πιο επικίνδυνος εχθρός για την υγεία είναι ένας καλός μάγειρας" όπως επίσης και "Το πρωί τρώμε για τον εαυτό μας, το μεσημέρι για τον φίλο μας και το βράδυ για τον εχθρό μας"
 

Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2014

ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ

Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014
"ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΒΟΤΑΝΙΚΟ ΚΗΠΟ"
Λίγο πριν ξεκινήσουμε...
....στη διαδρομή


Ο πρώτος Βοτανικός Κήπος στον κόσμο ιδρύθηκε στην Αθήνα τον 4ο π.Χ. αιώνα από τον μαθητή του Αριστοτέλη Θεόφραστο, ο οποίος θεωρείται σήμερα ως ο θεμελιωτής της Βοτανικής επιστήμης.
 

....παρακολουθώντας την ξενάγηση




 


Ο Αλέξανδρος Διομήδης μετά τον θάνατό του κληροδότησε μέρος της περιουσίας του στο Πανεπιστήμιο Αθηνών με σκοπό τη δημιουργία του Ιδρύματος.


Έκτοτε έχουν πραγματοποιηθεί επιπρόσθετα έργα που άλλαξαν ριζικά την αρχική εικόνα του Κήπου, όπως η δημιουργία νέων τμημάτων και η βελτίωση των ήδη υπαρχόντων, η χάραξη και η πλακόστρωση δρόμων και μονοπατιών.



ενημερωθήκαμε αλλά και  διασκεδάσαμε

Ο Κήπος, εκτός από τον υψηλό βαθμό ποικιλότητας της αυτοφυούς και καλλιεργούμενης χλωρίδας, αποτελεί και ένα ιδανικό φυσικό καταφύγιο της πανίδας, επειδή το οικοσύστημα προστατευμένο από τις δυσμενείς ανθρώπινες επεμβάσεις παρέχει τη δυνατότητα λειτουργίας ενός πλήρους τροφικού πλέγματος.
Εδώ θα πρέπει να τονισθεί ότι ο Κήπος, εκτός από το ότι αποτελεί πνεύμονα πρασίνου και χώρο οπτικής τέρψης και πνευματικής ηρεμίας για τους κατοίκους μιας αστικής περιοχής όπως είναι η δυτική Αττική, λειτουργεί και ως πεδίο έρευνας και επιμόρφωσης του κοινού. Τα φυτά που καλλιεργούνται φέρουν ενημερωτικές πινακίδες, οι οποίες περιέχουν πληροφορίες για την ταυτότητα και τη γεωγραφική τους εξάπλωση. Το προσωπικό του Ιδρύματος διαθέτει ικανή επιστημονική εμπειρία σε θέματα διατήρησης και κυρίως αναπαραγωγής ενδημικών, σπανίων και απειλουμένων ειδών της ελληνικής χλωρίδας.
μικρή ξεκούραση πριν την ανάβαση.
Ο Κήπος έχει συνολική έκταση περίπου 1860 στρεμμάτων, τα οποία καλύπτονται από φυσική κυρίως βλάστηση που περιλαμβάνει περισσότερα από 500 είδη. Στα όρια του Κήπου συναντάμε ένα από τα αρχαιότερα δάση χαλεπίου πεύκης (Pinus halepensis) της Αττικής με φυσικό υπόροφο από σκίνα (Pistacia lentiscus), πουρνάρια (Quercus coccifera) και άλλα είδη.
Μεγάλο τμήμα του Κήπου καλύπτεται επίσης από δάσος χαλεπίου πεύκης (Pinus halepensis) "εμπλουτισμένου", μετά από αναδάσωση, με τραχεία πεύκη (Pinus brutia) και κυπαρίσσια






Ανάβαση στο λόφο.... κάτι που το χαρήκαμε πάρα πολύ
                                                           



 
Επίσης στο χώρο έχει ανεγερθή νέο μνημείο προς τιμήν των εκτελεσθέντων στο χώρο του Κήπου το 1945 από τους Γερμανούς.

Όσοι επιθυμούν να επισκεφτούν τον Κήπο κατά ομάδες (σχολεία, σύλλογοι κ.λ.π.), θα πρέπει να προσυνεννοηθούν με τις υπηρεσίες του Ιδρύματος για όλες τις λεπτομέρειες (ημερομηνία και ώρα επίσκεψης, αριθμός ατόμων, χρόνος παραμονής κ. ά.) και θα γίνει ξενάγησή τους με ευθύνη του επιστημονικού προσωπικού του Ιδρύματος.
Στους επισκέπτες μας ευχόμαστε να περάσουν ένα όμορφο πρωινό απολαμβάνοντας την ηρεμία και την άμεση επαφή με τη φύση και τους παρακαλούμε να ακολουθούν τις παρακάτω οδηγίες, οι οποίες έχουν ως σκοπό τη διατήρηση της φυσικής ομορφιάς του χώρου:
  1. Μπορούν να επισκεφτούν τον Βοτανικό Κήπο μόνο κατά τις ημέρες και τις ώρες λειτουργίας του, δηλαδή: Kαθημερινά: 8.00 π.μ. - 2.00 μ.μ. Σαββατοκύριακα, αργίες: 10.00 π.μ. - 3.00 μ.μ. Ο Κήπος παραμένει κλειστός κατά την ημέρα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, την Καθαρά Δευτέρα, την Μεγάλη Παρασκευή, την Κυριακή του Πάσχα, την Πρωτομαγιά και το καλοκαίρι από 15 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου.
  2. Δεν επιτρέπεται η είσοδος τροχοφόρων και κατοικίδιων ζώων.
  3. Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 14 ετών πρέπει να συνοδεύονται.
  4. Δεν επιτρέπονται οι αθλοπαιδιές με μπάλα.
  5. Απαγορεύεται η συλλογή άγριων και καλλιεργούμενων φυτών καθώς και η σύλληψη ζώων και εντόμων.
  6. Μη μετακινούν και μην καταστρέφουν τις πινακίδες των φυτών που μας δίνουν πληροφορίες για την ταυτότητά τους.
  7. Να βαδίζουν στους δρόμους και τα μονοπάτια του Κήπου χωρίς να απομακρύνονται προς το δάσος.
  8. Να προσέχουν τα παιδιά, ιδιαίτερα τα μικρά, που κινούνται γύρω από τις υδατοδεξαμενές.
  9. Να διατηρούν τον χώρο καθαρό. Για τον σκοπό αυτό υπάρχουν οι κάδοι απορριμμάτων.
Παρακαλούμε τέλος να βοηθούν τους φύλακες στο έργο της προστασίας του Κήπου.
Ταχυδρομική Διεύθυνση:
ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ
ΙΟΥΛΙΑΣ & ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Ν. ΔΙΟΜΗΔΟΥΣ
ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΣ ΙΔΡΥΜΑ
ΙΕΡΑ ΟΔΟΣ 401 124 61 ΧΑΪΔΑΡΙ
Τηλέφωνα:
210-5811557, 210-5812582, 210-5813049
Φάξ:
210-5813049

ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΒΟΤΑΝΙΚΟΥ ΚΗΠΟΥ:

http://www.diomedes-bg.uoa.gr/start.html