Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΨΗΦΙΔΩΤΩΝ- ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ

Ψηφιδωτά

Κατασκευή ψηφιδωτών με χρήση ζυμαρικών και οσπριων. Αφού βάψαμε ζυμαρικά διαφόρων σχημάτων με βάση τι ήθελε η κάθε ομάδα να κατασκευάσει στη συνέχεια κολλήσαμε τα ζυμαρικά και τα όσπρια για να ολοκληρώσουμε την κατασκευή μας


Ψηφιδωτό καλείται η τεχνική επένδυσης επιφανειών με μικρές, συνήθως τετράγωνες, ψηφίδες από φυσικά πετρώματα ή υαλόμαζα οι οποίες προσκολλώνται σε κατάλληλα διαμορφωμένο υπόστρωμα  δημιουργώντας περίτεχνα διακοσμημένες επιφάνειες.

 

 Τα παλαιότερα σωζόμενα ψηφιδωτά εντοπίζονται στο χώρο της Ανατολικής Μεσογείου και ιδιαίτερα στη Μικρά Ασία και χρονολογούνται στον 8ο π.Χ. αιώνα. Από τον χώρο της Ανατολικής Μεσογείου, η τεχνική των ψηφιδωτών μεταλαμπαδεύτηκε στη Ρώμη τον 1ο π.Χ. αι. και από εκεί σε ολόκληρη τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Οι Ρωμαίοι ήταν οι πρώτοι που χρησιμοποίησαν ψηφιδωτά ευρέως σε επιτοίχιες εφαρμογές, σε αψίδες και στην πεζοδρόμηση
 
β. Άμεση μέθοδος κατασκευής ψηφιδωτών
Εικόνα Οι ψηφίδες στα ψηφιδωτά έργα στερεώνονται πάνω σε μια σταθερή βάση-υπόβαθρο που μπορεί να είναι ένας τοίχος, ένα ξύλο, ένα δοχείο κ.λπ.. Πάνω στη βάση, για να κολλήσουμε τις ψηφίδες, απλώνουμε το υπόστρωμα που είναι τσιμεντοκονίαμα (τσιμέντο + άμμος + νερό).


Δεύτερος τρόπος
  • Μπορούμε να φτιάξουμε ψηφιδωτά κολλώντας τις ψηφίδες (από μικρά πλακάκια) με ακρυλική κόλλα πάνω σε κόντρα πλακέ.



 

 


 


 Στη βυζαντινή περίοδο η η ψηφιοδογραφία έγινε η πιο προσφιλής ζωγραφική τεχνοτροπία υποσκελίζοντας κάθε άλλη πλαστική μορφή και κυρίως τη γλυτπτική. Η βυζαντινή ψηφιοδγραφία αντανακλά τη δύναμη τον πλούτο και τον αισθητικό προβληματισμό της βυζαντινής αυτοκρατορίας. Τη μεγάλη τους ακμή γνωρίζουν οι ψηφιδωτές διακοσμήσεις κατά τη διάρκεια της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Οι Βυζαντινοί εκτός από επιδαπέδια και επιτοίχια ψηφιδωτά έφτιαχναν και φορητές ψηφιδωτές εικόνες. Αντικαθιστούν την εξαιρετικά δαπανηρή επένδυση με πλάκες μαρμάρου.




Επίσκεψη στο ίδρυμα Λασκαρίδη


ΑΠΟ ΤΟ ICE AGE ΣΤΟ FROZEN ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Πώς ένα μαμούθ, ένας χιονάνθρωπος και μια πριγκίπισσα του πάγου μάς
βοηθούν να καταλάβουμε τι είναι η κλιματική αλλαγή
Εισηγήτρια: Νικολέτα Ζιακοπούλου, Φυσικός, Μετεωρολόγος
 


Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη είναι πολιτιστικό και πνευματικό ίδρυμα το οποίο ιδρύθηκε το 2007 και βρίσκεται στον Πειραιά με πρόεδρο του τον Ανάμεσα στις δραστηριότητες του περιλαμβάνονται εκδόσεις μελετών,εκπαιδευτικά προγράμματα, λογοτεχνικοί διαγωνισμοί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μνημόνια συνεργασίας και έρευνας με πανεπιστημιακά ιδρύματα, συντήρηση κτισμάτων, πανεπιστημιακές υποτροφίες, και ψηφιοποίηση και οργάνωση ιστορικού υλικού

 Με τον όρο κλιματική αλλαγή αναφερόμαστε στη μεταβολή του παγκόσμιου κλίματος και ειδικότερα σε μεταβολές των μετεωρολογικών συνθηκών που εκτείνονται σε μεγάλη χρονική κλίμακα. Τέτοιου τύπου μεταβολές περιλαμβάνουν στατιστικά σημαντικές διακυμάνσεις ως προς τη μέση κατάσταση του κλίματος ή τη μεταβλητότητά του, που εκτείνονται σε βάθος χρόνου δεκαετιών ή περισσότερων ακόμα ετών. Οι κλιματικές αλλαγές οφείλονται σε φυσικές διαδικασίες, καθώς και σε ανθρώπινες δραστηριότητες με επιπτώσεις στο κλίμα, όπως η τροποποίηση της σύνθεσης της ατμόσφαιρας. Στη Σύμβαση-Πλαίσιο των Ηνωμένων Εθνών για τις Κλιματικές Μεταβολές (UNFCC), η κλιματική αλλαγή ορίζεται ειδικότερα ως η μεταβολή στο κλίμα που οφείλεται άμεσα ή έμμεσα σε ανθρώπινες δραστηριότητες, διακρίνοντας τον όρο από την κλιματική μεταβλητότητα που έχει φυσικά αίτια.
 




 

 Τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της υπερκατανάλωσης προϊόντων του πρωτογενή τομέα, της αλόγιστης υπερκατανάλωσης των φυσικών πόρων και την αύξηση του πληθυσμού της γης υποβαθμίστηκε το φυσικό περιβάλλον με αποτέλεσμα να υπάρχει μια ανισορροπία μεταξύ των χωρών του ανεπτυγμένου και αναπτυσσόμενου κόσμου. Παγκόσμιος σκοπός των κρατών, φορέων και συλλόγων είναι η συνεργασία μεταξύ τους για την αειφόρο ανάπτυξη σε όλα τα γεωγραφικά επίπεδα και την καταπολέμηση της ανισότητας σε διεθνές επίπεδο.

Μετά το τέλος του εκπαιδευτικού προγράμματος
ακολούθησε ξεκούραση, φαγητό και βόλτα στο Πασαλιμάνι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Τηλεόραση και εξάρτηση

 Σχέδιο εργασίας στο μάθημα της γλώσσας. Κεφάλαιο 15ο " Η Τηλεόραση "  - Έρευνα για τις ώρες τηλεθέασης, το είδος των προγραμμάτων...