Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2018

Με ένα ποδήλατο παντού...

Σχέδιο Εργασίας: ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ

 Το ποδήλατο αποτελεί ένα ιδιαίτερα διαδεδομένο μεταφορικό μέσο.  Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ποδηλάτου αποτελεί η δυνατότητα του να ανταποκρίνεται σε αρκετά διαφορετικές απαιτήσεις, όπως είναι η μετακίνηση, η άθληση και η ψυχαγωγία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ - ΟΔΥΣΣΕΑΣ




 Στην κλασική του μορφή, το ποδήλατο αποτελείται από δύο τροχούς, οι οποίοι βρίσκονται ο ένας πίσω από τον άλλο και συνδέονται μεταξύ τους με μεταλλικό σκελετό. Βασικά επίσης μέρη ενός τυπικού ποδηλάτου αποτελούν το τιμόνι, η σέλα, το σύστημα μετάδοσης της κίνησης και τα φρένα.



ΜΠΡΑΪΑΝ




ΑΓΓΕΛΟΣ Ξ. 
  Σε αρκετές πόλεις του πλανήτη προωθείται η χρήση του ποδηλάτου ως βασικού μέσου μετακίνησης. Στον ευρωπαϊκό χώρο, χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν το Άμστερνταμ, η Κοπεγχάγη και η Βαρκελώνη. Βασικές ενδείξεις διευκόλυνσης της χρήσης του ποδηλάτου είναι η δημιουργία δικτύου λωρίδων κυκλοφορίας (ποδηλατόδρομος) και θέσεων στάθμευσης για τα ποδήλατα. Στην Ελλάδα παράδειγμα εκτεταμένης χρήσης του ποδηλάτου αποτελεί η πόλη της Καρδίτσας





Οι οπαδοί του ποδηλάτου θεωρούν ότι το ποδήλατο μπορεί να αποτελέσει τη λύση στα έντονα προβλήματα συγκοινωνίας που χαρακτηρίζουν τις περισσότερες μεγαλουπόλεις. Κεντρικά επιχειρήματά τους αποτελούν το γεγονός ότι το ποδήλατο δεν αντιμετωπίζει προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης, απαιτεί μηδαμινό χώρο στάθμευσης, έχει τη δυνατότητα να μετακινείται και εκτός οδικού δικτύου, ενώ παράλληλα δε μολύνει το περιβάλλον με κανένα τρόπο.




ΑΓΓΕΛΟΣ Κ.

 Δεν υπάρχει συγκεκριμένη χρονολογία στην οποία να αποδίδεται η εφεύρεση του ποδηλάτου, επομένως ούτε συγκεκριμένος ‘εφευρέτης’ αυτού. Πολύ πριν την εμφάνιση κάποιας κατασκευής παρόμοιας με ένα τυπικό σύγχρονο ποδήλατο, έχει καταγραφεί ένα ποικίλο φάσμα οχημάτων που εκμεταλλεύονταν μόνο τη μυϊκή δύναμη του αναβάτη τους. Μία από τις κατασκευές αυτές, που από πολλούς θεωρείται ο πρόγονος του ποδηλάτου, ήταν η ‘draisienne’. Την κατασκευή αυτή την ανακάλυψε ο βαρώνος von Drais, η οποία θα τον βοηθούσε να μετακινηθεί στους βασιλικούς κήπους πιο γρήγορα. Η μηχανή περπατήματος είχε δύο ισομεγέθεις τροχούς όπου στον μπροστινό υπήρχε η δυνατότητα να ακουμπήσει κανείς το πόδι του






ΠΡΟΣΟΧΗ: Μερικές  συμβουλές για τον αρχάριο  ποδηλάτη

  1. Φροντίζουμε για την καλή κατάσταση του ποδηλάτου μας, ιδιαίτερα των φρένων και των ταχυτήτων
  2. Ρυθμίζουμε τη σέλα στο σωστό ύψος: καθόμαστε στο ποδήλατο, βάζουμε το πετάλι στο χαμηλότερο σημείο και το πατάμε με τη φτέρνα. Το πόδι μας τότε πρέπει να είναι τεντωμένο, όχι εντελώς αλλά με μια πολύ μικρή κλίση.
  3. Αν αγοράζουμε καινούριο ποδήλατο, δίνουμε σημασία να είναι στο κατάλληλο μέγεθος για το σωματότυπο μας. 
  4. ΝΑΥΣΙΚΑ- ΑΛΙΣΙΑ- ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

    Οδική Ασφάλεια

  5. Ο Κ.Ο.Κ. ισχύει για το ποδήλατο όπως ακριβώς ισχύει και για τα υπόλοιπα οχήματα. Τηρούμε λοιπόν τα σήματα και τις προτεραιότητες. Επιπλέον χρησιμοποιούμε τα χέρια μας πριν από κάθε ελιγμό ως φλας. Σεβόμαστε τους υπόλοιπους οδηγούς καθώς και τους πεζούς για να μας σέβονται και αυτοί.
  6. Ποδηλατούμε προσεκτικά προνοώντας για τα λάθη των υπολοίπων. Στις διασταυρώσεις δεν θεωρούμε δεδομένο ότι ο άλλος οδηγός θα μας δει ή ότι θα παραχωρήσει προτεραιότητα. Δεν κάνουμε επικίνδυνες (και παράνομες) "σφήνες". Επίσης δεν κινούμαστε πολύ κοντά σε παρκαρισμένα οχήματα επειδή κάποιος απρόσεκτος οδηγός μπορεί να ανοίξει την πόρτα του.
  7. Προσπαθούμε να συμβαδίζουμε με την κίνηση των υπόλοιπων οχημάτων, ώστε να μην προκαλούμε άσκοπες καθυστερήσεις.
  8. Θα οδηγούσατε ποτέ αυτοκίνητο χωρίς ζώνη ασφαλείας, φώτα και καθρέφτες; Προμηθευόμαστε λοιπόν οπωσδήποτε τα απαραίτητα για την ασφάλειά μας: κράνος, φώτα μπρος-πίσω και καθρεφτάκι.






    Ασφάλεια

  1. Οι κλοπές ποδηλάτων στην Αθήνα είναι δυστυχώς καθημερινό φαινόμενο
     Αφαιρούμε οτιδήποτε πρόσθετο από το ποδήλατο και το δένουμε από το σκελετό σε εμφανές και σταθερό σημείο (π.χ. κάγκελα, κολώνες φωτισμού)









ΡΑΓΙΑΝ- ΓΙΑΝΝΗΣ


     

    Γενικές Συμβουλές

  1. Προτιμούμε μια ελαφριά ταχύτητα με γρήγορο στροφάρισμα στα πετάλια από μια βαρύτερη ταχύτητα με αργό στροφάρισμα. Έτσι κουραζόμαστε λιγότερο και δεν καταπονούμε τα πόδια μας.
  2. Αν μετακινείστε στην πόλη μην ταλαιπωρείστε άδικα με χοντρά τρακτερωτά λάστιχα για χώμα. Ένα ζευγάρι λεπτά και λεία ασφάλτινα ελαστικά προσφέρουν σημαντικά καλύτερη κύλιση. Σε κάθε περίπτωση φροντίζουμε η πίεση να είναι εντός των ορίων που αναγράφονται στο ελαστικό για ομαλή κύλιση και λιγότερα σκασίματα
Καλή ποδηλασία!




Καλή ποδηλασία!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πάσχα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

 Συλλογή εθίμων από την χώρα μας και παράξενα έθιμα από όλο τον κόσμο.  ΜΑΝΟΣ Π.  ΑΝΘΗ Π . ΜΑΝΟΣ Π.  ΕΛΕΝΑ Τ.  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Δ.  ΓΙΩΡΓΟΣ Π.  ...