Εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα τα ιστορικά γεγονότα που οδήγησαν τον ελληνικό στρατό στην περιοχή της Σμύρνης, τις πολιτικές καταστάσεις που άλλαξαν τις πολιτικές ισορροπίες και που οδήγησαν στην προσφυγιά χιλιάδες Έλληνες της Μικράς Ασίας
Διευθύνσεις σχετικές με το πρόγραμμα:
1. ΟΔΩΝΥΜΙΑ
1ο Φύλλο Εργασίας Όνομα ερευνητή : ............................................
« ΟΔΟΝΥΜΙΚΑ»
Επιλέγω έναν δρόμο του Δήμου μου , το όνομα του οποίου έχει σχέση με την Μικρά Ασία
Παραδείγματα : ΟΔΟΙ: ΙΩΝΙΑΣ, ΕΦΕΣΣΟΥ, ΒΟΣΠΟΡΟΥ, ΣΜΥΡΝΗΣ, ΚΙΛΙΚΙΑΣ, ΒΙΘΥΝΙΑΣ, ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑΣ , ΒΡΥΟΥΛΩΝ, ΜΟΥΓΛΩΝ, ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ, ΑΤΤΑΛΕΙΑΣ, κλπ.
Τρόπος εργασίας.
1. Μέσα στο πλαίσιο με τις διακεκομμένες γραμμές γράφω με κεφαλαία το όνομα του δρόμου, για τον οποίο θα ερευνήσω .
2.
Βρίσκω
πληροφορίες για την προέλευση αυτού του ονόματος και κάτω από την πινακίδα παρουσιάζω το
αποτέλεσμα της έρευνας που έκανα.
Η Οδός ...................... οφείλει το όνομά της .....
2o φύλλο εργασίας
Συλλέγουμε
φωτογραφίες και άλλα ιστορικά αρχεία , κειμήλια από την εποχή που οι πρόσφυγες έφτασαν στην περιοχή
της σημερινής Νίκαιας/ Καισαριανής
πχ
-
παλιά
συμβόλαια, ή άλλα έγγραφα όπως
πιστοποιητικά , ατομικά δελτία κα.
-
παλιά αντικείμενα που έφεραν οι πρόσφυγες μαζί
τους , όπως φωτογραφίες, κουζινικά, διακοσμητικά , μικροέπιπλα κα.
-
Φωτογραφίες
που μπορώ να βρω στο διαδίκτυο
Τρόπος
εργασίας:
Φροντίζουμε
μαζί με την φωτογραφία ή το έγγραφο να γράψουμε και λίγα λόγια επεξηγηματικά ,
για το αρχείο που βρήκαμε.
Γράφουμε την
εξέλιξη του αρχείου αυτού στον χρόνο πχ. αν επιλέξουμε μια παλιά φωτογραφία , γράφω τώρα τι υπάρχει στον τόπο που
απεικόνιζε αυτή η φωτογραφία.
3ο Φύλλο
εργασίας
Καταγράφουμε πολιτιστικά
στοιχεία και παραδόσεις των προσφύγων .
-
Συνταγές,
-
χοροί,
-
έθιμα,
-
μουσικές,
- αθλητικά σωματεία κτλ.
-
4ο φύλλο εργασίας
Προσωπικές ιστορίες – μαρτυρίες προσφύγων ή απογόνων που ιστορούν όσα τους είπαν παππούδες και γονείς.
Φροντίζω να συμπεριλάβω στοιχεία όπως .
Όνομα αυτού που τα ιστορεί
Τόπος καταγωγής από την Μικρά Ασία
Περιγραφή της αναχώρησής του.
Συναισθήματα και δυσκολίες
Πώς ένιωσε στον νέο τόπο που έφτασε
Ποιές δυσκολίες αντιμετώπισε αρχικά
Ποιές δυσκολίες προέκυψαν στη συνέχεια
Πώς τον υποδέχτηκαν οι ντόπιοι.
Τώρα που τα ιστορεί όλα αυτά πως νιώθει.
Τι θα ήθελε να αλλάξει , αν μπορούσε να το κάνει.
Φροντίζω να γράψω πραγματικά γεγονότα και όχι ιστορίες φαντασίας.
Φροντίστε να παραθέσετε και φωτογραφικό υλικό όπου αυτό είναι δυνατό
5ο Φύλλο εργασίας
Ερευνώ για σημαντικά πρόσωπα- πρόσφυγες της περιοχής μου.
Ακολουθεί μια σειρά τέτοιων μοναδικών ανθρώπων , επιλέγω ένα και βρίσκω πληροφορίες, για αυτόν. Αν γνωρίζω για μια άλλη εξέχουσα προσωπικότητα , το δηλώνω στην τάξη μου και βρίσκω στοιχεία για την επιλογή μου.
Φροντίστε να παραθέσετε και φωτογραφικό υλικό όπου αυτό είναι δυνατό.
Σημαντικά πρόσωπα |
Όνομα ερευνητή |
Καρακουλουξής |
|
Γέμελος |
|
Γερβάσιος Γρεβενών |
|
Μορκεντάου |
|
Αμερικανίδες Κυρίες |
|
Π. Τσαλδάρης |
|
Διαμάντω Κουμπάκη |
|
Μάρκος Βαμβακάρης |
|
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου