Για το δάσος μαθαίνω, δρω, δημιουργώ.
1Ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Όνομα ομάδας: ………………………………..
1. Παρακολουθούμε το βίντεο : ΤΟ ΔΑΣΟΣ https://www.youtube.com/watch?v=50TR_M_jpeQ&t=19s
Καταγράφουμε ήχους και εικόνες
2. Συμπληρώνουμε το ερωτηματολόγιο ,
αφού πρώτα συζητήσουμε τα ερωτήματα που περιλαμβάνει
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScEBe48Vvs0GH7izoZhflxYTnafD7nkKkv19Xv8V-4e3BuKgw/viewform
3. Συζητάμε για τα μέρη της χώρας μας
που έχουν δάση καθώς και αν έχουμε επισκεφθεί κάποιο δάσος.
4. Προβάλουμε το δασικό χάρτη της Ελλάδας https://www.geogreece.gr/dasos.php
Παρατηρούμε τα διαφορετικά είδη βλάστησης
5. Προβάλλουμε χάρτες με :
Εθνικούς
δρυμούς: Εθνικά πάρκα:
Αισθητικά δάση: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC_%CE%B4%CE%AC%CF%83%CE%B7
Διαπιστώνουμε
την ανάγκη προστασίας των δασικών οικοσυστημάτων
2ο Φύλλο Εργασίας
Όνομα ομάδας: …………………………………..
1. Προβάλουμε το παραμύθι: http://kpe-kastor-old.kas.sch.gr/secrets_forest/story%20squirrel%20tree/print_story_tree.pdf
Για το παραμύθι πατήστε εδώ.
- ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ
2. Φτιάχνουμε μια ζωγραφιά με βάση το παραμύθι που διαβάσαμε. Φροντίζουμε να βάλουμε και ένα μήνυμα στη ζωγραφιά μας.
3. Τα παιδιά προσπαθούν να απαντήσουν στο ερώτημα: Τι θα γίνει αν χαθεί ένα δέντρο; Τι θα γίνει αν χαθούν περισσότερα δέντρα;
4.
Ιδεοθύελλα
Φύγαμε για το δάσος
Λέμε τη γνώμη μας
Ποιες απειλές- κινδύνους αντιμετωπίζει το Δάσος; |
Ποιες θα είναι οι συνέπειες από την εξαφάνιση των δασών ; |
|
|
Τα δάση της περιοχής μου
ΕΡΓΑΣΙΑ
Χωριζόμαστε σε ομάδες
και επιλέγουμε κάποιο δάσος της περιοχής μας
( Κηποθέατρο, Άλσος
Βώκου, Άγιος Φίλιππος- Δεξαμενή, Βοτανικός κήπος Χαϊδαρίου, Πάρκο Α. Τρίτσης ,
Μπαρουτάδικο- Αιγάλεω, Πάρνηθα, Πεντέλη κλπ)
1. Αναφέρω που βρίσκεται το δάσος που ερευνώ
2. Βρίσκω πληροφορίες για το δάσος αυτό
3. Αναζητώ εικόνες από το δάσος που μελετώ
4. Παρουσιάζω την εργασία μου μέσα στην τάξη ( η παρουσίαση μπορεί να γίνει σε φλασάκι ψηφιακά ή σε κολλάζ. )
Νικηφόρος Π. |
Μάνος Π. - Γιώργος Π. |
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 4ο
Το Δάσος
1. Τρόποι
προσανατολισμού στο δάσος. Εμπειρίες των παιδιών από επισκέψεις τους σε δάση. https://www.eoskavalas.gr/%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1/%CF%83%CF%85%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AD%CF%82/item/87-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CF%87%CF%89%CF%81%CE%AF%CF%82-%CF%80%CF%85%CE%BE%CE%AF%CE%B4%CE%B1
2. Το
παιχνίδι των αισθήσεων. Ομαδικό παιχνίδι, όπου οι ομάδες καλούνται να βρουν όσα
περισσότερα ζώα , φυτά ή αντικείμενα
μπορούν να ανακαλύψουν στο δάσος με τις αισθήσεις τους
ΑΚΟΗ |
ΟΣΦΡΗΣΗ |
ΑΦΗ |
Πουλιά,
φύλλα να θροΐζουν, πάπιες, τζιτζίκια, μέλισσες, λύκους, αρκούδες, ο αέρας να
φυσά, το νερό καθώς κυλά, πέτρες να πέφτουν από ψηλά, ο ήχος των βημάτων στο
χώμα ή στη λάσπη
|
Η
ευωδία των λουλουδιών, η υγρασία στο χώμα και στα φύλλα, το χορτάρι, το χώμα
, η μυρωδιά του πεύκου, ο καθαρός αέρας, η μυρωδιά της βροχής στο χώμα, οι
ακαθαρσίες, τα ξερά φύλλα που σαπίζουν στο έδαφος.
|
Τα
δέντρα, τα φύλλα, το χώμα, το γρασίδι, το νερό, οι πέτρες, τα λουλούδια, τα
κλαδιά, τα μικρά ζωάκια, τα ξερά φύλλα, τα ξερά ξύλα.
|
3. Αφηγούμαστε τις εμπειρίες μας από μια επίσκεψή μας σε δάσος και περιγράφουμε πως θα θέλαμε να δραστηριοποιείται ο άνθρωπος μέσα στο δάσος.
Ομάδα Α΄ |
Ομάδα Β΄ |
Ομάδα Γ΄ |
- Θα πρέπει να μην χτυπάμε και να μην τρομάζουμε τα ζωάκια. - Να προσέχουμε ώστε να μην βάζουμε φωτιά στο δάσος - Να μην κόβουμε τα δέντρα - Να κάνουμε αναδάσωση όποτε μπορούμε - Να αφήνουμε φαγητό για τα άγρια ζωάκια - Να μην πετάμε σκουπίδια - Να μην κόβουμε τα λουλούδια |
- Να μην πετάμε σκουπίδια - Να μην πετάμε τσιγάρα - Να μην ανάβουμε φωτιά στο δάσος - Να διατηρούμε το δάσος καθαρό - Να μην σκοτώνουμε τα ζώα - Να μην κόβουμε τα δέντρα - Να μην κόβουμε λουλούδια. |
- Να μην καίμε τα δάση - Να φροντίζουμε τα δάση - Να μην πετάμε σκουπίδια - Να μην σκοτώνουμε τα ζώα - Να μην κόβουμε τα δέντρα - Να μην αφήνουμε τις ακαθαρσίες μας στο δάσος - Να μην βάζουμε παγίδες για τα ζώα - Να μην ενοχλούμε τα άγρια ζώα βγάζοντάς τα φωτογραφίες - Να μη σπαταλάμε το νερό - Να μην δηλητηριάζουμε το φαγητό των ζώων |
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 5ο
ΤΟ ΔΑΣΟΣ
1. Εντοπίζουμε το μεγαλύτερο δάσος της Γης μας « Το δάσος του Αμαζονίου» με τους χάρτες google https://www.google.gr/maps/place/%CE%A4%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%B9%CE%BA%CF%8C+%CE%B4%CE%AC%CF%83%CE%BF%CF%82+%CF%84%CE%BF%CF%85+%CE%91%CE%BC%CE%B1%CE%B6%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BF%CF%85/@-3.8731579,-63.9912029,112m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x91e8605342744385:0x3d3c6dc1394a7fc7!8m2!3d-3.4653053!4d-62.2158805
2. Παρακολουθούμε το βίντεο με τίτλο https://www.youtube.com/watch?v=zeCrWvm8Umg&t=67s
3. Ακολουθεί συζήτηση με βάση τις ερωτήσεις.
-Τι
βλέπετε να έχει συμβεί στο δάσος του Αμαζονίου;
- Τι
λέτε να προκάλεσε αυτές τις πυρκαγιές;
- Τι συναισθήματα σας προκάλεσε αυτό που είδατε;
- Ποιες μπορεί να είναι οι συνέπειες από αυτές τις
μεγάλες πυρκαγιές;
4. «
Η φωτιά σε αφορά» αφίσα από τη WWF Ελλάς
https://contentarchive.wwf.gr/areas/forests/i-fotia-se-afora
Γίνεται
συζήτηση για κάθε εικόνα και λεζάντα της αφίσας.
Πληροφοριακό υλικό:
Τον Ιούλιο του 2019
δημοσιεύθηκαν έρευνες σχετικά με τις πυρκαγιές που προκλήθηκαν κατά τη διάρκεια
του έτους 2019 στην χώρα της Βραζιλίας όπου οι 40.000 ήταν μόνο στο δάσος του
Αμαζονίου. Κύρια αιτία για αυτές τις πυρκαγιές ο εμπρησμός με σκοπό την
εκμετάλλευση του εδάφους για την κατασκευή κτηρίων την ανάπτυξη και την εξαγωγή
κρέατος. Το επόμενο έτος σημειώθηκε νέα αύξηση στις πυρκαγιές του Αμαζονίου για
τους ίδιους λόγους. Χιλιάδες δέντρα αποψιλώθηκαν, ζώα πέθαναν ή έχασαν τα
σπίτια τους. Το αποτέλεσμα των πυρκαγιών σοκάρει όλον τον κόσμο. Πυροσβέστες
μάχονται να σβήσουν τις φλόγες ολόκληρες μέρες. Το δάσος του Αμαζονίου παράγει
το 37% του οξυγόνου της ατμόσφαιρας του πλανήτη και χωρίς αυτό οι κίνδυνοι
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου