Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2023

ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

 Εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή.

Στα πλαίσια των εργαστηρίων Δεξιοτήτων η Δ΄ τάξη ασχολήθηκε με : 


1. Την κυκλοφορία ως επιβάτης και
2. Την κυκλοφορία  ως ποδηλάτης

Κυκλοφορώ ως επιβάτης σε οχήματα 

Κυκλοφορώ ως ποδηλάτης 




1ο Φύλλο εργασίας

Όνομα ομάδας ……………………………….


1.       Δίνονται κάρτες με σχήματα . Η κάθε ομάδα παίρνει ένα σχήμα . Ζητείται να γράψουν μια φράση  ή να σχεδιάσουν μια εικόνα σχετική .

Η κάθε ομάδα παρουσιάζει τη φράση ή το σχέδιο που έφτιαξε.

2.       Τι σας έρχεται στο μυαλό ακούγοντας ή βλέποντας τις φράσεις σε συνδυασμό με τα σχήματα; Σε τι νομίζετε ότι παραπέμπουν ; Με τι θα μπορούσαν να συσχετιστούν ;

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

3.        Ανοίγουμε τον σύνδεσμο: http://edrive.yme.gov.gr/node/2367

4.       Παίζουμε παιχνίδια από το ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ

Σήματα τροχαίας: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10987

Μπίγκο: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10999

 

Ταιριάξτε τα σχήματα: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3467.

 2ο φύλλο εργασίας

































3ο Φύλλο εργασίας 

Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως πεζός

Δραστηριότητες με στόχο την εκμάθηση των κανόνων συμπεριφοράς των πεζών, ώστε να επιτευχθεί η ορθή συμπεριφορά των μαθητών/τριών, ως πεζών, στο οδικό δίκτυο.

Όνομα Ομάδας:………………………………….

1η δραστηριότητα: Αξιοποιείται το βιβλίο μαθητή «Οι δικές μου συμβουλές» για Δ΄-Στ΄ τάξη Δημοτικού από την edrive academy (http://edrive.yme.gov.gr/node/2367) και συγκεκριμένα στο Μαθαίνω να περπατώ με ασφάλεια σελ. 33-37, 40-42.

2η δραστηριότητα: Παρακολούθηση βίντεο (Βίντεο εκπαιδευτικής τηλεόρασης Με ασφάλεια βαδίζω (Φανάρια, Διαβάσεις)) http://photodentro.edu.gr/v/item/video/8522/625).

Περιπτώσεις  κυκλοφορίας ως πεζός

πεζοπορία σε πεζοδρόμιο

 

Περπατώ στη μέσα μεριά του δρόμου. Δεν τρέχω και δεν παίζω με τους φίλους. Δεν χαζεύω και προσέχω.

 

Πεζοπορία χωρίς πεζοδρόμιο

 

Περπατώ στην άκρη του δρόμου, στην αριστερή πλευρά , ώστε να βλέπω τα αυτοκίνητα που έερχονται.

 

διάσχιση δρόμου με φανάρι

 

Στέκομαι στο πεζοδρόμιο περιμένοντας να ανάψει πράσινο το φανάρι των πεζών. Περιμένω να σταματήσουν τα αυτοκίνητα και μετά περνώ.

 

Διάσχιση δρόμου χωρίς φανάρι

 

ΣΤΑ. Κ.Α. Σταματώ . ακούω και κοιτώ και μετ΄ά  διασχίζω τον δρόμο

 

Διάσχιση δρόμου χωρίς διαβάσεις

 

Ελέγχω τον δρόμο και αφού δεν περνά αυτοκίνητο τον διασχίζω κάθετα, περπατώντας και όχι τρέχοντας.

 

 Διάσχιση δρόμου με φυλασσόμενη διάβαση

 

Αν η μπάρα είναι κατεβασμένη περιμένω και μόλις ανέβει διασχίζω τη διάβαση .

 

Διάσχιση δρόμου με αφύλακτη διάβαση

 

Ακούω και κοιτάζω αν περνά τρένο και διασχίζω τη διάβαση αν είμαι σίγουρος.

 

πεζοπορία τη νύχτα

 

Βαδίζω αριστερά στην άκρη του δρόμου, κρατώ ένα φακό και φορώ ανοιχτόχρωμα ρούχα με ανακλαστήρες

 

4ο Φύλλο εργασίας

ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ… ως ποδηλάτης

Όνομα ομάδας:……………………………………..

1η Δραστηριότητα

Παρατηρούμε το pdf  (http://edrive.yme.gov.gr/node/2367) και συγκεκριμένα στο Μαθαίνω να ποδηλατώ με ασφάλεια σελ. 42-57

Απαντάμε με συντομία στα ερωτήματα:

-          Πώς επιλέγω τι ποδήλατο θα αγοράσω;

Να βρίσκεται στο κατάλληλο ύψος για εμένα, να έχει φως μπρος και πίσω και ταχύτητες.

 

-          Τι εξοπλισμό  χρειάζομαι για το ποδήλατό μου;

Κράνος, γάντια, φως κόκκινο πίσω , λευκό για μπροστά, ανακλαστήρες στις ρόδες,  επιγονατίδες,  θήκη για νερό.

 

-          Πριν ξεκινήσω με το ποδήλατό μου τι έλεγχο πρέπει να κάνω;

Ελέγχω τα φρένα, τον αέρα στα λάστιχα, αν δουλεύουν τα φώτα μου

 

-          Ποιοι είναι οι πιθανοί κίνδυνοι όταν κινούμε με ποδήλατο;

Να μην φρενάρουν τα φρένα μου. Να μην  μπορώ να ενημερώσω τους άλλους αν δεν έχω κουδουνάκι. Να σπάσει ένα λάστιχο και να πέσω. Κίνδυνος από τα σκυλιά. Κίνδυνος από τα αυτοκίνητα, μερικοί οδηγοί δεν βλέπουν τους ποδηλάτες. Αν σταματήσουμε απότομα μπορεί το πίσω αυτοκίνητο να πέσει πάνω μας.

 

 

-          Τι πρέπει να έχω όταν ποδηλατώ τη νύχτα ;

Ανακλαστήρες , φώτα μπρος και πίσω, φωσφοριζέ ή ανοιχτόχρωμα ρούχα. Κράνος με φακό.

 

2η Δραστηριότητα

Αναζήτηση ιστοτόπων σχετικών με το ποδήλατο (π.χ. https://www.podilates.gr/files/FYLADIO%20ENHMEROTIKO.pdf,

http://bikeline.wikidot.com/) για την άντληση πληροφοριών για το ποδήλατο.

Παρακολούθηση βίντεο για την ποδηλασία. (Εκπαιδευτική Τηλεόραση, https://edutv.minedu.gov.gr/index.php/kikloforiak-agogi/kranos-podilato

 Συζήτηση.

 

Συμπεράσματα:

Ομαδικά καταλήγουμε στα κριτήρια για την αγορά ενός ποδηλάτου. ( ύψος, μήκος, εξοπλισμό, ποδηλασία τη νύχτα κλπ)

Αγοράζω ποδήλατο με βάσει αν είμαι αγόρι ή κορίτσι με βάση αν είμαι κοντός ή ψηλός και με βάση αν θα το χρησιμοποιήσω για αθλητισμό, για το βουνό ή για τη βόλτα ή για φιγούρες.


5ο Φύλλο εργασίας 

Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως ποδηλάτης

Όνομα ομάδας: ……………………………………………………….

1η Δραστηριότητα

-          Κάνουμε απαγγελία του ποιήματος « Η ποδηλάτισσα» του Οδυσσέα Ελύτη

Το δρόμο πλάι στη θάλασσα
περπάτησα που `κανε κάθε
μέρα η ποδηλάτισσα.

Βρήκα τα φρούτα που `χε
στο πανέρι της, το δαχτυλίδι
που `πεσε απ’ το χέρι της.

Βρήκα το κουδουνάκι και το
σάλι της, τις ρόδες,
το τιμόνι, το πεντάλι της.

Τη ζωνη της, τη βρήκα σε
μιαν άκρη, μια πέτρα διάφανη
που `μοιαζε με δάκρυ.

Τα μάζεψα ένα ένα και τα
κράτησα κι έλεγα πού `ναι
πού `ναι η ποδηλάτισσα.

Την είδα να περνά πάνω
απ’ τα κύματα, την άλλη μέρα
πάνω από τα μνήματα.

Την τρίτη νύχτωσ’ έχασα
τ’ αχνάρια της, στους ουρανούς
άναψαν τα φανάρια της.

-          Στη συνέχεια το ακούμε μελοποιημένο : https://www.youtube.com/watch?v=vlVqEfpMAys

 

 

2η Δραστηριότητα

 ΕΡΓΑΣΙΑ

Ζωγραφίζουμε ή κάνουμε κολλάζ  με θέμα την ποδηλάτισσα του Ελύτη. 















6o Φύλλο Εργασίας

Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως ποδηλάτης

Όνομα Ομάδας: …………………………………….

Δραστηριότητα

Δημιουργούμε μια ψηφιακή αφήγηση.

Στην αφήγησή μας περιλαμβάνεται η προετοιμασία, ο απαραίτητος εξοπλισμός, ο έλεγχος του ποδηλάτου πριν την εκκίνηση, ο χειρισμός του ποδηλάτου.

Θα περιγράφονται η διαδρομή ή οι διαδρομές που ακολουθήθηκαν, οι πιθανές δυσκολίες και οι τρόποι υπέρβασής τους.

Η μέρα ενός ποδηλάτη

1η ομάδα:

Κωνσταντίνα

Για να ανεβούμε στο ποδήλατο χρειαζόμαστε τον απαραίτητο εξοπλισμό. Πρέπει να φοράμε αθλητικά παπούτσια, κράνος, επιγονατίδες και επιαγκωνίδες και να έχουμε μαζί μας ένα μπουκάλι νερό

Άλεξ

Επίσης θα πρέπει να έχουμε φως στο ποδήλατό μας, καλά φουσκωμένα λάστιχα, κουδουνάκι για να ειδοποιούμε και ανακλαστήρες.

Αναστασία

Πριν την βόλτα με το ποδήλατο  θα πρέπει να ελέγχουμε το τιμόνι μας και αν πιάνουν καλά τα φρένα του ποδηλάτου μας. Πριν ξεκινήσουμε θα πρέπει να κουμπώνουμε καλά το κράνος μας

Μάνος

Όταν οδηγούμε το ποδήλατό μας θα πρέπει να δίνουμε προτεραιότητα στους πεζούς. Αν δεν υπάρχει ποδηλατόδρομος, θα πρέπει να κινούμαστε στην άκρη του δρόμου και να κινούμαστε στην ίδια κατεύθυνση που κινούνται και τα άλλα οχήματα. Καθώς οδηγούμε θα πρέπει να προσέχουμε τα ζωάκια στους δρόμους.

Γιώργος

Καθώς ποδηλατούμε θα πρέπει να ακολουθούμε τα σήματα κυκλοφορίας, να μην πηγαίνουμε αντίθετα από τα άλλα οχήματα, καθώς και να μην κάνουμε ποδήλατο πάνω στο πεζοδρόμιο. Όταν είμαστε με το ποδήλατο θα πρέπει να προσέχουμε ώστε να μην τρακάρουμε με κάποιο όχημα ή να μην χτυπήσουμε κάποιον πεζό


2η ομάδα

Ανθή

Για να κάνουμε ποδήλατο θα πρέπει το ποδήλατό μας να είναι σε καλή κατάσταση, τα φρένα του και τα λάστιχά του.  Θα πρέπει το ποδήλατό μας να έχει το κατάλληλο ύψος για εμάς και να φοράμε κατάλληλα παπούτσια για ποδηλασία

Κων/νος Κ.

Καλό θα είναι το ποδήλατό μας να έχει ανακλαστήρες προς και πίσω καθώς και στα πλαϊνά του πάνω στις ακτίνες της ρόδας  και στα πετάλ μας. Επίσης αν κυκλοφορούμε νύχτα θα πρέπει να φροντίσουμε να έχει λευκό φως μπροστά και κόκκινο πίσω , ώστε να μας βλέπουν οι άλλοι οδηγοί.

Μάριος

Για μια ασφαλή ποδηλασία θα πρέπει να αγοράσουμε και ειδικά αξεσουάρ, επιγονατίδες, επιαγκωνίδες καθώς και κράνος

Κυπριανός

Καλό θα είναι να πηγαίνουμε με το ποδήλατό μας σε κοντινές αποστάσεις και σε δρόμους που τα οχήματα κινούνται αργά, να μην πηγαίνουμε από τα πεζοδρόμια και να αποφεύγουμε τις λακκούβες.


Ομάδα 3η 

Κων/νος Δ.

Όταν ξεκινάμε για ποδηλατάδα θα πρέπει να φοράμε αθλητικά παπούτσια και κράνος, να φοράμε ανοιχτόχρωμα ρούχα, ιδίως το βράδυ. Πρέπει να αγοράζουμε το κατάλληλο για εμάς ποδήλατο, ανάλογα με το βάρος μας και το ύψος μας, αλλά και ανάλογα με το αν είμαστε αγόρι ή κορίτσι.

Έλενα

Το βράδυ το ποδήλατό μας θα πρέπει να έχει ανακλαστήρες και μπροστά άσπρο φωτάκι και πίσω κόκκινο φωτάκι. Θα πρέπει να έχουμε και κουδουνάκι, ώστε να μπορούμε να προειδοποιήσουμε τους άλλους ανθρώπους για να αποφύγουμε κάποιο ατύχημα.

Νικηφόρος

Όταν πάμε ποδηλατάδα πρέπει να προσέχουμε τόσο τους πεζούς όσο και τα άλλα οχήματα. Επίσης αν είμαστε νέοι οδηγοί θα πρέπει να φοράμε κράνος και επιγονατίδες

Δημήτρης

Όταν κάνουμε ποδήλατο πρέπει να πηγαίνουμε πάντα από τον δρόμο , γιατί το πεζοδρόμιο είναι μόνο για τους πεζούς και πρέπει να τηρούμε τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και τα φανάρια.


















7ο Φύλλο εργασίας

Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως επιβάτης

Όνομα Ομάδας : ………………………………………….

1η Δραστηριότητα

Παρατηρούμε από το βιβλίο (http://edrive.yme.gov.gr/node/2367) και συγκεκριμένα στο Μαθαίνω τα Μέσα Μεταφοράς (ΜΜΜ, λεωφορείο, μετρό, τρένο, τρόλευ, τραμ, προαστιακός – συμπεριφορά στα ΜΜΜ) σελ. 59-69, Κυκλοφορώ ως συνεπιβάτης σε ΙΧ αυτοκίνητο σελ. 70-73, Μετακινούμαι με σχολικό σελ. 74-77.

2η Δραστηριότητα

Οι μαθητές ανά ομάδα δημιουργούμε ένα φυλλάδιο με τους κανόνες του συνετού ( σωστού) επιβάτη.


3η Δραστηριότητα

Δημιουργούμε σταυρόλεξο με τις λέξεις : ΕΠΙΒΑΤΗΣ- ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ- ΟΧΗΜΑ- ΜΕΤΑΦΟΡΑ- ΜΕΣΟΝ –ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ- ΜΕΤΡΟ …. Κλπ

https://crosswordlabs.com/view/2022-11-19-93

 

 

Εργασία: Με την ομάδα μου φτιάχνω κι εγώ ένα σταυρόλεξο σχετικό με τα οχήματα και τους επιβάτες





8ο Φύλλο εργασίας

Όνομα Ομάδας:…………………………………

Δραστηριότητα:

Χωριζόμαστε σε τρεις ομάδες . Η κάθε ομάδα γράφει ένα κείμενο ως επιβάτης κάποιου μεταφορικού μέσου – Μέσου μαζικής μεταφοράς (λεωφορείο, τρόλεϊ, μετρό) ή ως επιβάτης ΙΧ   ή ως επιβάτης σε σχολικό εκδρομικό λεωφορείο.

Τι πρέπει να κάνω και τι να αποφεύγω ως επιβάτης σε ……………………………………...


Οι κανόνες του σωστού επιβάτη

Όσο περιμένουμε για να μπούμε στο όχημα

1ος  Όταν περιμένουμε το λεωφορείο, είμαστε προσεχτικοί. Δεν κατεβαίνουμε στο πεζοδρόμιο για να παίξουμε με  τους φίλους μας γιατί υπάρχει ο κίνδυνος κάποιος από εμάς να πεταχτεί στο δρόμο και να τραυματιστεί.

2ος Όταν βλέπουμε το λεωφορείο να πλησιάζει σηκώνουμε το χέρι για να μας δει ο οδηγός και να σταματήσει. Δεν κατεβαίνουμε από το πεζοδρόμιο και δεν πλησιάζουμε το λεωφορείο αν αυτό δε σταματήσει εντελώς.  

3ος Δεν βιαζόμαστε. Περιμένουμε πρώτα να κατεβούν οι επιβάτες του οχήματος και μετά μπαίνουμε με προσοχή χωρίς να σπρώχνουμε. Αν το όχημα ετοιμάζεται να φύγει, δεν τρέχουμε να το προλάβουμε.

4ος Στην αποβάθρα του μετρό, του τρένου και του τραμ δεν πλησιάζουμε ποτέ το κενό. Στεκόμαστε πάντα πίσω από τη κόκκινη γραμμή ασφαλείας της αποβάθρας, για να μην πέσουμε στις ράγες.

5ος  Όταν περιμένουμε στην αποβάθρα, δεν παίζουμε με τους φίλους μας, γιατί υπάρχει κίνδυνος κάποιος από εμάς να πέσει στις ράγες και να τραυματιστεί.

                Δεν πλησιάζουμε στα βαγόνια αν αυτά δεν έχουν σταματήσει τελείως!

                Επίσης, ΔΕN βιαζόμαστε. Περιμένουμε πρώτα να κατέβουν οι επιβάτες του οχή­ματος και μετά μπαίνουμε με προσοχή, χωρίς να σπρώχνουμε.

                 

 

Όταν βρίσκομαι μέσα στο όχημα

6ος

Όταν μπαίνουμε στο όχημα, είτε αυτό είναι λεωφορείο, τρένο, μετρό, τρόλεϊ, τραμ, προαστιακός, κλπ. το προτιμότερο είναι να καθίσουμε, αν υπάρχει θέση διαθέσιμη.

Αν δεν μπορούμε να καθίσουμε θα πρέπει να κρατιόμαστε για να διατηρούμε την ισορροπία μας.

7ος

Δε στεκόμαστε μπροστά στην πόρτα, παρά μόνο αν θέλουμε να κατέβουμε στην επόμενη στάση, για να μην εμποδίζουμε αυτούς που θέλουν να κατέ­βουν.

8ος

 

Αν έχουμε μαζί μας κάποια τσάντα ή κάποιο άλλο αντικείμενο, δεν το αφήνου­με στο διάδρομο για να μην ενοχλεί τους υπόλοιπους.

Αν είμαστε μαζί με φίλους μέσα στο όχημα, δεν παίζουμε μαζί τους κατά τη διάρκεια της διαδρομής, γιατί:

μπορεί να ενοχλούμε τους υπόλοιπους επιβάτες.

μπορεί να τραυματιστούμε, ειδικά αν στεκόμαστε όρθιοι.

                

9ος

Όταν βρισκόμαστε μέσα στο όχημα, προσέχουμε πάντα, για να μη χάσουμε τη στάση μας.

Όταν βρισκόμαστε σε όχημα στο οποίο υπάρχουν ανακοινώσεις, οπτικές και ακουστικές, προσέχουμε πάντα μήπως ακουστεί κάτι που μας ενδιαφέρει

10ος

Όταν το όχημα φύγει από την προ­ηγούμενη στάση, από αυτή που θέλουμε να κατέβουμε, πατάμε το ειδικό κουμπί στάσης, για να ενη­μερώσουμε τον οδηγό ότι θέλουμε να κατέβουμε στην επόμενη στά­ση, έτσι ώστε να σταματήσει όταν φτάσει σε αυτή.

11ος

Δεν τρέχουμε μέσα στο όχημα για να προλάβουμε να κατέβουμε. Υπάρχει κίν­δυνος να πέσουμε και να τραυματιστούμε ή να χτυπήσουμε κάποιον από τους άλλους επιβάτες.

Όταν κατεβαίνουμε δε βιαζόμαστε, δεν τρέχουμε και δε σπρώχνουμε τους άλ­λους επιβάτες για να περάσουμε. Απομακρυνόμαστε γρήγορα από αυτό, για να μπορέσουν και οι υπόλοιποι επιβάτες να κατέβουν, χωρίς να τους ενοχλούμε

Όταν Κυκλοφορώ ως επιβάτης σε αυτοκίνητο

12ος

Μπαίνουμε στο αυτοκίνητο μόνο από την πίσω πόρτα που βρίσκεται στη με­ριά του πεζοδρομίου. Καθόμαστε στο κάθισμα που θα μας υποδείξει κάποιος μεγαλύτερος.

Δεν ξεχνάμε ποτέ να βάλουμε τη ζώνη ασφαλείας όπως πρέπει. Έχουμε πάντα δεμένη τη ζώνη σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής.

13ος

Δεν ξαπλώνουμε στο πίσω κάθισμα.

Δεν ανοίγουμε ποτέ το παράθυρο. Δεν βγάζουμε έξω από το παράθυρο τα χέρια, το κεφάλι μας ή οτιδήποτε άλλο. Δεν πετάμε πράγματα ή σκουπίδια από το παράθυρο. Δεν παίζουμε με το μηχανισμό που ανοίγει την πόρτα. Δεν ανοίγουμε ποτέ την πόρτα εάν δε μας το πει ο συνοδός μας. 


9ο Φύλλο εργασίας

 

Πηγαινοέρχομαι στο σχολείο με ασφάλεια – Τρόποι μετακίνησης

Δραστηριότητες με στόχο την διερεύνηση των διαδρομών από το σπίτι προς το σχολείο και αντίστροφα, καθώς και των δυνατών τρόπων μετακίνησης

Όνομα Ομάδας:…………………………………

1η Δραστηριότητα

Με ποιο τρόπο μετακινούμε προς το σχολείο; Με τα πόδια, με μηχανάκι, με αυτοκίνητο

Με ποιους άλλους τρόπους μπορώ να μετακινηθώ προς το σχολείο; Με ποδήλατο, με πατίνι

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα της διαδρομής που κάνω ( απόσταση, οδικό δίκτυο, πινακίδες κλπ)

Δεν έχει διαβάσεις, , δεν έχει φανάρια, ακαθαρσίες ζώων ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

2η Δραστηριότητα

Μέσω google βρίσκω την γειτονιά μου και δείχνω τη διαδρομή που ακολουθώ προς το σχολείο. Υπάρχουν άλλες εναλλακτικές διαδρομές;

https://www.google.com/maps/search/%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%B5%CF%82/@37.9677286,23.649321,865m/data=!3m1!1e3

 

Παρακολουθώ το βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=bgwEB9cIir0

 

 

3η Δραστηριότητα

ΕΡΓΑΣΙΑ:  Δημιουργούμε το δικό μας χάρτη , της γειτονιάς μας.











 Για να διασχίσω έναν δρόμο ακολουθώ τον κανόνα  ΣΤΑ.Κ.Α.
Σταματώ - κοιτώ   ακούω 


ΣΤΑ       ΣΤΑΜΑΤΩ




Κ              ΚΟΙΤΩ






Α               ΑΚΟΥΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Τηλεόραση και εξάρτηση

 Σχέδιο εργασίας στο μάθημα της γλώσσας. Κεφάλαιο 15ο " Η Τηλεόραση "  - Έρευνα για τις ώρες τηλεθέασης, το είδος των προγραμμάτων...