Παρασκευή 2 Μαΐου 2025

Η Τηλεόραση

 Σχέδιο εργασίας με θέμα την τηλεόραση και τις προτιμήσεις των τηλεθεατών .

Στην έρευνα συμμετείχαν 60 άτομα, από το οικείο περιβάλλον των μαθητών της τάξης μας 

                                                        

Το σχέδιο εργασίας αποτελείται από 3 μέρη 

Α. Ερωτηματολόγιο

       Β. Συγκεντρωτικός πίνακας

     Γ. Τηλεόραση και εξάρτηση 

( Σκέψεις και συναισθήματα των παιδιών ) 

Το σχέδιο ερωτηματολογίου στο οποίο εργάστηκαν οι μαθητές ήταν το εξής 

15ο Κεφάλαιο – Σχέδιο εργασίας

 

Όνομα ερευνητή:………………………….

Α Ερωτηματολόγιο

  1. Πόσες ώρες την ημέρα βλέπεις τηλεόραση. 





0 ώρες        1 ώρα                  2 ώρες                 3 ώρες                    περισσότερες από 3 ώρες


  1. Ποιες ώρες της ημέρας βλέπεις τηλεόραση.




Ως τις 2:00μ.μ.                 2:00-6:00 μ.μ.                6:00-10:00 μ.μ.              Μετά τις 10:00 μ.μ.

  1. Ποιες είναι οι εκπομπές προτίμησης σου.


Α. κινούμενα σχέδια   19



Β. ελληνικές ταινίες    21


Γ. τηλεπαιχνίδια            34


Δ. ξένες ταινίες             37


Ε. ντοκυμαντέρ             
11

                                 













Β. Συγκεντρωτικός πίνακας 

-          Ώρες τηλεθέασης

Ώρες

0

1

2

3

Περισσότερες από 3

Άτομα

 7

 19

 14

 11

 

     

-          Χρονικές στιγμές ( Ποιες  ώρες)

Χρονικά 

διαστήματα

Ως τις 2:00 μ.μ.

2:00- 6:00μ.μ.

6:00- 10:00μ.μ.

10:00 και μετά

άτομα

 6

 15

 24

 14

                                

 

Γ. Τηλεόραση και εξάρτηση.

 

-        Αν συμβεί μια διακοπή ρεύματος ή αλλαγή του τηλεοπτικού προγράμματος ή έκτακτο  γεγονός τότε:

  1. Πώς νιώθω που χάνω την εκπομπή μου;

-          Νιώθω θυμό, ιδίως αν το κανάλι δεν έχει επανάληψη της εκπομπής που έχασα                    ( Παντελής)

-          Νιώθω πολύ λυπημένος που χάνω την εκπομπή μου κυρίως σε επεισόδια που δεν θα ξαναπροβληθούν

( Μαρίνος)

-          Νιώθω άσχημα, αλλά βρίσκω πράγματα να κάνω. Αν κοπεί στη μέση η εκπομπή νευριάζω  γιατί θα χάσω τη συνέχεια, όμως και πάλι δεν με ενοχλεί ιδιαίτερα

( Ιωάννα)

-          Νιώθω θυμό γιατί περίμενα να τη δω με ενθουσιασμό και χαρά

 ( Κωνσταντίνα)

-          Στενοχωριέμαι , γιατί περίμενα με υπομονή να έρθει η ώρα της προβολή

 ( Σαμίνα)

-          Νιώθω απογοήτευση, ενόχληση και στενοχώρια. Εξαρτάται από το πόσο σημαντική είναι η εκπομπή για μένα

( Μαρία)

-          Στενοχωριέμαι αρκετά, αλλά βρίσκω κάτι άλλο να δω ή παρακολουθώ αυτό που παίζει ( Σπύρος)

-          Σε περίπτωση διακοπής αισθάνομαι θυμωμένη, αλλά διατηρώ την ψυχραιμία μου. Δεν αντιδρώ έντονα και προσπαθώ να ηρεμήσω

( Γεωργία)

-          Στενοχωριέμαι γιατί ξαφνικά έχασα αυτό που μπορεί να περίμενα και 1 εβδομάδα και θυμώνω

( Εύα)

-          Στην αρχή είμαι θυμωμένη και λυπημένη, αλλά μετά σκέφτομαι πως απλά ήταν μια εκπομπή και τίποτα σημαντικότερο

( Σήλια)

-          Νιώθω θυμό , όταν χάνω την εκπομπή μου

 ( Δημήτρης)

-          Στην αρχή στενοχωριέμαι, αλλά μου περνάει, γιατί ξέρω πως μπορώ να τη δω την επόμενη μέρα

 ( Μαλένα)

-          Νιώθω χάλια , γιατί δεν μπορώ να δω την σειρά μου

 ( Άλντι)

  1. Τι κάνω αντί του να δω την εκπομπή μου; 

-   Παίζω παιχνίδια στο  τάμπλετ

( Παντελής)

-    Μπορώ να πάω με τους φίλους μου μια βόλτα σε πλατεία ή στο πάρκο για να παίξουμε ποδόσφαιρο. Επίσης μπορώ να καθίσω στο σπίτι μου και να διαβάσω ένα βιβλίο                          ( Μαρίνος)

-    Πάω στο δωμάτιό μου και διαβάζω κάποιο βιβλίο ή παίζω με τα παιχνίδια μου. Επίσης μπορώ να φτιάξω κάποια κατασκευή η να παίξω με το σκυλάκι μου

( Ιωάννα)

-   Θα διάβαζα κάποιο βιβλίο ή θα έπαιζα minecraft με την αδερφή μου στο τάμπλετ. Επίσης θα έπαιζα με τη Λούσι κρυφτό και «ψαράκια»

( Κωνσταντίνα)

-   θα μπορούσα να κάνω χίλιες δραστηριότητες, όπως να πάω έξω για βόλτα, να παίξω , να ζωγραφίσω ή να διαβάσω ένα βιβλίο.

( Σαμίνα)

-   θα μπορούσα να διαβάσω ένα βιβλίο, να κάνω βόλτα, να περάσω χρόνο με την οικογένειά μου , να κάνω γυμναστική, να βοηθήσω στις δουλειές του σπιτιού, να ακούσω μουσική ή να μάθω κάτι καινούριο.

(Μαρία)

Παίζω κάποιο παιχνίδι στο τάμπλετ, πάω μια βόλτα ή παίζω με την αδερφή μου                  ( Σπύρος)

-   Προσπαθώ να καλύψω τον ελεύθερο χρόνο μου διαβάζοντας ένα βιβλίο, παίζοντας επιτραπέζια, ή άλλα παιχνίδια, ή ζωγραφίζοντας. Επίσης ορισμένες φορές γυμνάζομαι μέσα στο σπίτι

( Γεωργία)

-    Μπορώ να ζωγραφίσω , να διαβάσω κάποιο βιβλίο και να νιώσω όπως παλιά που τα παιδιά έπαιζαν χωρίς ίντερνετ

 ( Εύα)

-   Συνήθως παίρνω ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία από τη βιβλιοθήκη και το ξαναδιαβάζω

( Σήλια)

-   Παίζω με τα παιχνίδια μου

 ( Δημήτρης )

-    Διαβάζω ένα βιβλίο, κάνω μπαλέτο, περνάω χρόνο με την οικογένειά μου , παίζω με φίλους ή κάνω τα μαθήματά μου

( Μαλένα)

-   Παίζω ποδόσφαιρο με τους φίλους μου

( Άλντι)

3.Όταν ηρεμώ πώς κρίνω  την αντίδρασή μου;

Κρίνω την αντίδρασή μου ως χαζή

( Παντελής)

Την κρίνω ως υπερβολική

 ( Μαρίνος)

- Όταν ηερεμήσω καταλαβαίνω ότι δεν έχασα κάτι σημαντικό και κρίνω την αντίδρασή μου λίγο υπερβολική, γιατί βρίσκω πράγματα να κάνω  χωρίς να βλέπω τηλεόραση               ( Ιωάννα )

-   Η αντίδρασή μου είναι λανθασμένη γιατί συμβαίνουν συχνά αλλαγές όταν προγραμματίζουμε κάτι εξαιτίας διάφορων λόγων

( Κωνσταντίνα)

-   Νιώθω ότι το παράκανα

( Σαμίνα)

-   Όταν ηρεμώ κρίνω την αντίδρασή μου αντικειμενικά και διαπιστώνω αν  ήταν υπερβολική ή όχι. Σκέφτομαι τι θα μπορούσα να είχα κάνει διαφορετικά

( Μαρία)

- Πιστεύω πως η αντίδρασή μου ήταν ήρεμη και ψύχραιμη

 ( Σπύρος)

-   Μετά από λίγο καταλαβαίνω ότι δεν χρειαζόταν να θυμώσω , αφού μπορώ να χαρώ και να απολαύσω και άλλες δραστηριότητες.

( Γεωργία)

Πιστεύω πως ήμουν υπερβολική και πως θα έπρεπε να ήμουν λιγότερο θυμωμένη

( Εύα)

Όταν ηρεμώ σκέφτομαι την αντίδρασή μου και καταλαβαίνω πως υπερέβαλα λίγο παραπάνω

( Σήλια)

- Κρίνω την αντίδρασή μου ως ικανοποιητική   ( Δημήτρης)

- Πιστεύω πως καμιά φορά υπερβάλλω λίγο και κάποιες φορές περισσότερο ….ανάλογα με την  περίσταση   ( Μαλένα)

- Χάλια , γιατί θύμωσα πολύ  ( Άλντι)

  1. Μήπως πρέπει να γίνω πιο συνειδητοποιημένος  θεατής;

-          Γενικά δεν βλέπω πολλή τηλεόραση. Μόνο το Σάββατο μπορεί να δω κάποια παιδική ταινία, ενώ τις καθημερινές κάποιες εκπομπές με ερωτήσεις γνώσεων ή καμιά εκπομπή μαγειρικής                                                                                                                           ( Ιωάννα)

-          Ναι, δεν χρειάζεται να βλέπουμε εκπομπές που δεν βγάζουν νόημα ( πχ μόδας). Κατά τη γνώμη μου πρέπει να παρακολουθούμε ότι μας διασκεδάζει, μας κάνει να γελάμε και μας μαθαίνει κάτι καινούριο                                                                                                    ( Κωνσταντίνα)

-          Ο Θεατής πρέπει να είναι συνειδητοποιημένος , ώστε να κρίνει αυτό που παρακολουθεί ( Μαρία)

-          Πιστεύω πως είμαι έτσι και αλλιώς αρκετά συνειδητοποιημένος                                                   ( Σπύρος)

-          Ναι, ώστε να κρίνω τα τηλεοπτικά προγράμματα που βλέπω.  Θα ήθελα να βλέπω με όριο σε χρόνο και περιεχόμενο                                                                                                 ( Γεωργία)

-          Ναι, γιατί άμα βλέπεις τηλεόραση συνέχεια θα εθιστείς και αυτό δε είναι καλό. Επίσης πιστεύω πως θα πρέπει να έχουμε κάποια όρια σε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές         ( Σήλια)

-          Δεν νομίζω πως χρειάζεται να γίνω περισσότερο συνειδητοποιημένη θεατής γιατί βλέπω λίγες ώρες τηλεόραση, επίσης αυτά που βλέπω δεν είναι ανοησίες.                              ( Μαλένα)

-          Ναι, γιατί μερικές εκπομπές είναι χαζές                                                                                         ( Άλντι)

 Ευχαριστούμε όλες και όλους που πήρατε μέρος στην ερευνά μας ! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Καλό Καλοκαίρι

 Από την Ε΄ τάξη ευχές για καλό καλοκαίρι  Πατήστε στην εικόνα ή ΕΔΩ