Κυριακή 3 Μαρτίου 2013

ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ







ΕΞΩ Η ΒΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Η ΒΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΓΚΙΑ

Κάθε χρόνο στις 6 Μαρτίου γιορτάζεται η μέρα κατά της σολικής βίας. Η σχολική βία είναι ένα φαινόμενο το οποίο γιγαντώνεται περισσότερο καθώς περνούν τα χρόνια. Ίσως να νομίζαμε ότι η βία δεν υπάρχει στο δημοτικό και πως είναι κάτι που τα παιδιά μας θα αντιμετωπίσουν στο γυμνάσιο. Λάθος η βία υπάρχει και στο δημοτικό, τη βία την προκαλούν τα ίδια τα παιδιά του δημοτικού. Είτε για να αποδείξουν στους άλλους τη μαγκιά τους, είτε για να αποδείξουν ότι είναι τολμηροί, είτε γιατί ζουν μέσα στην εγωπάθειά τους και πιστεύουν πως μόνο αυτά είναι και πως όλοι οι υπόλοιποι είναι κατώτεροί τους . Συχνά νιώθουν αδικημένα, προσβεβλημένα και πως όλοι τους οφείλουν περισσότερα. Δεν έχουν μάθει να μοιράζονται, να υποχωρούν , να συγχωρούν . Έχουν μάθει να διεκδικούν , να πονούν τους άλλους και η στενοχώρια τους είναι ότι πληγώνεται τα υπέρμετρο εγώ τους.
Τα κείμενα που ακολουθούν είναι αβίαστες πραγματικές ιστορίες των παιδιών της τάξης. Θα παραμείνουν αναρτημένα στο blog  ώστε να τα διαβάζουμε μήπως  και γίνουμε λίγο καλύτεροι. Με βαθύτατο προβληματισμό, ο δάκαλος της τάξης των παιδιών σας.



Σχολική Βία
1. Κάθε χρόνο στις 6 Μαρτίου γιορτάζεται η μέρα κατά της σχολικής βίας. Η βία μπορεί να είναι λεκτική, ψυχολογική, σεξουαλική, ηλεκτρονική και σωματική. Δυστυχώς η σχολική βία έχει αυξηθεί πολύ στις μέρες μας. Έρευνες έχουν δείξει ότι το 30% των παιδιών στα σχολεία είναι είτε θύτες , είτε θύματα σχολικής βίας.
Η λεκτική βία είναι ίσως η πιο συνηθισμένη και γίνεται όταν τα παιδιά μιλάνε άσχημα εις βάρος των άλλων. Η σωματική βία είναι και αυτή συνηθισμένη και γίνεται όταν τα παιδιά δέρνουν και δέρνονται από τους συμμαθητές τους. Η ψυχολογική βία είναι όταν τα παιδιά εκβιάζουν  και απειλούν συμμαθητές τους τρομοκρατώντας τους και δυστυχώς και αυτή η μορφή βίας εμφανίζεται συχνά στα ελληνικά σχολεία. Η Ηλεκτρονική βία δεν είναι και τόσο συνηθισμένη στις ηλικίες του δημοτικού γιατί τα παιδιά δεν ασχολούνται και τόσο πολύ με το internet ή με sms ή mms.
Νιώθω λύπη για όλα αυτά που συμβαίνουν στα σχολεία και θα ήθελα να μπορούσαμε να τα καταπολεμήσουμε μέσω προγραμμάτων που πρέπει να οργανωθούν στα σχολεία.


2. Στο σχολείο μου δυστυχώς έχουν συμβεί πολλά είδη βίας και λεκτική και σωματικά και ψυχολογική, ακόμα και σεξουαλική. Όλες οι μορφές βίας είναι πολύ σημαντικές , αλλά η σημαντικότερη για μένα είναι η σεξουαλική , που έγινε πέρσι σε μια συμμαθήτριά μου.
Όλα άρχισαν όταν ένας φίλος μου έβαλε ένα στοίχημα με έναν άλλον. Το στοίχημα ήταν να πάει και να χουφτώσει τη συμμαθήτριά μας και αν το έκανε θα κέρδιζε 5€. Η κοπέλα καθόταν με τις φίλες της σε ένα παγκάκι και μίλαγαν για διάφορα θέματα. Οι δυο συμμαθητές μου άρχισαν να την πλησιάζουν, ενώ κάποιοι από εμάς καθόμασταν πιο πίσω και παρακολουθούσαμε. Ο φίλος μου κατάφερε να σηκώσει τη συμμαθήτριά μας και να τη χουφτώσει. Το κορίτσι μετά από αυτό άρχισε να κλαίει,. Εγώ πλησίασα τον «φίλο» μου και του είπα ότι δεν τον έχω πια φίλο μετά από αυτό που έκανε και πήγα να παρηγορήσω την κοπέλα που έκλαιγε. Της είπα ότι δεν πρέπει να κλαίει και πως εάν την ξαναενοχλήσουν να τα πει όλα στο διευθυντή.
Κάποια παιδιά όπως ο «φίλος» μου νομίζουν ότι είναι μαγκιά αυτό. Στην πραγματικότητα το αγόρι αυτό δεν το έκανε για τα 5€ , το έκανε για να μην τον λένε δειλό και για να έχει ένα όνομα μέσα στην τάξη : ότι και «κοιτάξτε εγώ χούφτωσα την τάδε» . Πιστεύω ότι αν έχουμε κάποιο πρόβλημα δεν πρέπει να φοβόμαστε και να πηγαίνουμε κατευθείαν στο δάσκαλο μας ή στο διευθυντή.
3.  Είμαι μαθήτρια του σχολείου μας και έχω ζήσει πολλά περιστατικά βίας , σχεδόν όλων των μορφών και λεκτικής και σεξουαλικής και σωματικής.
Πριν λίγες ημέρες μέσα στην τάξη μας την τελευταία ώρα  ξεκίνησε ανάμεσα σε αγόρια και κορίτσια ένας καυγάς. Κάποια αγόρια πετούσαν διάφορα αντικείμενα όπως νερό, γόμες καπάκια μπουκαλιών και μολύβια σε κάποια κορίτσια. Αυτό προκάλεσε στα κορίτσια μεγάλο πρόβλημα , το οποίο έγινε μεγαλύτερο όταν τα αγόρια ξετρελάθηκαν στα γέλια βλέποντας τα όλα αυτά. Επίσης ένα αγόρι έβρισε άσχημα μια κοπέλα ασκώντας σεξουαλική βία. Η κοπέλα έφυγε για τις τουαλέτες κλαίγοντας κι εγώ έτρεξα να την παρηγορήσω.
Την επομένη ημέρα ήρθε η μητέρα του κοριτσιού ενημέρωσε το δάσκαλο και τον διευθυντή, οι οποίοι έγιναν έξαλλοι και μάλωσαν πολύ αυστηρά τα αγόρια που μπλέχτηκαν στο επεισόδιο . Πιστεύω πάντως πως τους άξιζε και το μάλωμα και η αυστηρότητα και μακάρι να βάλουν μυαλό και να μην τα ξανακάνουν όλα αυτά.
4. Όσα χρόνια πηγαίνω στο σχολείο θυμάμαι πολλά περιστατικά βίας. Αυτό που μου είχε συμβεί πέρσι μου δημιούργησε μια έχθρα με έναν πολύ καλό μου φίλο.
Ήταν μια ηλιόλουστη μέρα και εγώ βγήκα να παίξω κυνηγητό στο μεγάλο διάλειμμα . Όλα ήταν υπέροχα μέχρι  που πήγα να πιάσω εκείνο το αγόρι , διότι τον κυνηγούσα στο παιχνίδι. Μόλις τον έπιασα εκείνος άρχισε να τρέχει. Εγώ του φώναξα ότι τον έπιασα αλλά εκείνος δεν το παραδέχτηκε. Δημιουργήθηκε μια οξεία διαφωνία και έτσι άρχισε ο τσακωμός μας.
Στην αρχή τον έσπρωξα. Μετά εκείνος  άρχισε να με βαράει και εγώ ανταπέδωσα. Τότε κι ενώ αυτός ήταν έξαλλος άρχισε να με βρίζει. Εγώ δίχως να μπορώ να κάνω αλλιώς τον έβρισα. Τότε ο καυγάς έγινε χειρότερος. Το μόνο που μπορούσε να μας χωρίσει ήταν το κουδούνι που χτύπησε για να πάμε στις τάξεις μας. Εγώ ήμουν πολύ ταραγμένη.
Στο επόμενο διάλειμμα κάθισα σε ένα παγκάκι με δύο φίλους μου. Δυστυχώς όμως τα βάσανά μου δεν τελείωσαν . Αυτός ήρθε καταπάνω μου με άγριες διαθέσεις και άρχισε να με σπρώχνει στο παγκάκι. Εγώ για να αμυνθώ τον έσπρωξα. Τότε εκείνος ερχόταν καταπάνω μου θέλοντας να μου βγάλει το μάτι. Εγώ τον ξαναέσπρωξα με περισσότερη δύναμη και  το παιδί έπεσε και χτύπησε το χέρι του. Τα παιδιά πήραν εμένα και το άλλο παιδί πάνω στην τάξη. Όταν ανεβήκαμε είπα στον κύριο τι είχε συμβεί. Την επόμενη μέρα κάλεσε τους γονείς μας και για μένα το θέμα έληξε. Όμως τώρα το άλλο παιδί μου έχει κρατήσει έχθρα και δεν μου μιλάει.
Εγώ στεναχωρήθηκα για αυτό που συνέβη, και σκέφτηκα πως δεν έφταιγε μόνο αυτός , αλλά και εγώ. Είμαι στενοχωρημένη που έχασα  έναν από τους φίλους μου. Η σχολική βία δεν είναι καλή.


5. Ένα καθημερινό γεγονός που βιώνουν τα παιδιά είναι η βία. Πριν από μια εβδομάδα ζήσαμε από κοντά ένα τέτοιο περιστατικό βίας.
Όλα άρχισαν στο διάλειμμα όπου έγινε ένας καβγάς μεταξύ δυο παιδιών . Το ένα παιδί ισχυρίστηκε ότι έπιασε το άλλο  στο κυνηγητό, ενώ το άλλο δεν το παραδέχτηκε. Έτσι άρχισαν να σπρώχνουν ο ένας τον άλλον και σε λίγο άρχισαν και τις κλοτσιές.. Το πρώτο παιδί έκανε κεφαλοκλείδωμα στο άλλο και για να ξεφύγει άρχισαν να πέφτουν και μπουνιές στο πρόσωπο.
Όλα αυτά έγιναν κρυφά από τους δασκάλους και κανείς δεν του ενημέρωσε για τίποτα. Στο επόμενο διάλειμμα ο καυγάς έγινε πιο έντονος. Το ένα παιδί ξαναεπιτέθηκε στο άλλο και έβρισαν ο ένας τον άλλον πολύ άγρια. Οι εφημερεύοντες τους πήραν είδηση και τους πήγαν στο διευθυντή, ο οποίος την επομένη μέρα κάλεσε και τους γονείς τους.

6. Στο σχολείο μου πολλά παιδιά βιώνουν περιστατικά βίας, όπως λεκτική ή σωματική. Το πιο συχνό είναι ανάμεσα σε δυο αγόρια.
Αυτοί οι δύο τσακώνονται συνέχεια και λένε ο ένας τον άλλον με κοριτσίστικα ονόματα, μετά πλακώνονται στο ξύλο και καταλήγουν στον διευθυντή.

7. Προχθές που κάναμε γαλλικά επικρατούσε στην τάξη πολύ φασαρία. Σε μια στιγμή ακούω τον φίλο μου να βρίζει ένα κορίτσι πολύ άσχημα  χωρίς να ξέρω τον λόγο. Το κορίτσι ένιωσε πολύ άσχημα από αυτή τη συμπεριφορά με αποτέλεσμα να το πει στο διευθυντή.
Την ίδια ώρα που έγινε αυτό το περιστατικό , έγιναν και άλλα μέσα στην τάξη. Επικρατούσε πολύ φασαρία και εγώ σηκώθηκα να πετάξω ένα χαρτάκι στα σκουπίδια. Την ώρα που περνούσα είδα πολλά γομάκια να πηγαίνουν πάνω σε μια συμμαθήτριά μου. Της κοπέλας της πονούσε το κεφάλι και με όλη αυτή τη φασαρία δεν ένιωθε καλά. Εγώ εκείνη την ώρα από απερισκεψία πήρα ένα καπάκι που βρήκα κάτω και αποφάσισα να το πετάξω σε έναν φίλο μου για πλάκα. Την ώρα που το πέταξα μου ξέφυγε και καταλάθος πήγε με δύναμη στο κεφάλι της κοπέλας που δεν ένιωθε καλά. Η κοπέλα ένιωσε πολύ άσχημα και με το δίκιο της έβαλε τα κλάματα. Πήγα να της ζητήσω συγγνώμη αλλά δεν με άκουγε. Μου είπε μόνο ότι δεν έκλαψε μόνο για το καπάκι αλλά και για τα γομάκια και για  όλη τη φασαρία γενικώς. Όταν ο διευθυντής το έμαθε έγινε έξαλλος και με το δίκιο του, μας εξήγησε ότι αυτό είναι ψυχολογική βία και μας έβαλε να υποσχεθούμε ότι δεν θα το ξανακάνουμε.


8. Σήμερα το πρωί ένα αγόρι με κορόιδεψε την ώρα που εγώ μιλούσα με μια φίλη μου. Ένιωσα πολύ άσχημα και ήθελα να κλάψω, αλλά δεν έκλαψα γιατί τότε εκείνος θα άρχιζε να με λέει κλαψιάρα και να με κοροϊδεύει περισσότερο.
Μια άλλη φορά περπατούσα με μια φίλη μου στο προαύλιο και μιλούσαμε για μια πασχαλίτσα που είχαμε βρει και αποφασίσαμε να ψάξουμε μήπως βρούμε και άλλες. . Πλησιάσαμε κοντά σε ένα παγκάκι όπου κάθονταν κάποια αγόρια της τάξης μας. Όταν αρχίσαμε να ψάχνουμε στα λουλούδια για πασχαλίτσες, ένα από τα αγόρια είπε: « Τι δεν καταλάβατε όταν είπα όλα τα ζώα έξω;» . Ένιωσα πολύ άσχημα και του απάντησα : «εγώ δεν είμαι ζώο»
Ελπίζω να μην με ξαναενοχλήσει. Χαίρομαι που θα πάω γυμνάσιο επειδή θα γλιτώσω από κάποιους σαν και αυτό το αγόρι αν και στενοχωριέμαι που θα χωρίσω από τις φίλες μου.


9. Το περιστατικό που θα σας περιγράψω έγινε ανάμεσα σε δυο συμμαθητές μου στο διάλειμμα όπου έπαιζαν μπάσκετ. Την ώρα του παιχνιδιού άρχισε μια διαμάχη ανάμεσα στους δυο μαθητές για ένα ασήμαντο πραγματάκι. Ο ένας έλεγε ότι το καλάθι του άλλου δεν μετρούσε. Μετά από λίγο η διαμάχη μεγάλωσε με αποτέλεσμα να αρχίσουν να βρίζονται πολύ άσχημα με πολύ άσχημες βρισιές. Δεν έφτασε μόνο αυτό μετά από λίγο άρχισαν να χτυπιούνται κιόλας. Το αποτέλεσμα ήταν να έρθει η κυρία που είχε εφημερία και να τους βάλει τιμωρία. Όταν ανεβαίναμε τις σκάλες τους είδαμε πάλι να βρίζονται και να έχουν την τάση να ξανά αρχίσει ο καυγάς. Ο κύριος στην τάξη προσπάθησε να τους ηρεμήσει και την επομένη κάλεσε τους γονείς τους για να τους ενημερώσει.

10. Πέρσι ένα αγόρι από τη τάξη μας άσκησε σεξουαλική βία σε ένα κορίτσι. Αυτός ο «έξυπνος» είχε βάλει ένα μικρό παιδάκι από την πρώτη τάξη για να σηκώσει τη φούστα μιας κοπέλας. Όταν ο μικρούλης πήγε να σηκώσει τη φούστα ο «έξυπνος»  είχε κρυφτεί πίσω από μια κολόνα και την έδειχνε γελώντας. Η κοπέλα έβαλε τα κλάματα και πήγε τρέχοντας στο γραφείο του διευθυντή.
Το περιστατικό με γέμισε με θυμό, λύπη και οργή.


11. Έχω βρεθεί σε πολλών ειδών σχολικής βίας, μα σήμερα θα μιλήσω για κάτι το οποίο με ενοχλεί πάρα πολύ και με κάνει να νιώθω χάλια. Θα μιλήσω για τη ψυχολογική βία
Λίγε μέρες πριν  είχαμε γυμναστική. Ο γυμναστής συνήθως με βάζει να παίζω μπάσκετ με τα κορίτσια, αυτή τη φορά όμως με έβαλε να παίξω με τα αγόρια.
Κατά τη μέση του παιχνιδιού προσπάθησα να πάρω την μπάλα από έναν συμμαθητή μου , επειδή όμως δεν είμαι πολύ καλός στο μπάσκετ αυτός κατάφερε να περάσει την μπάλα σε έναν συμπαίκτη του. Πήγα να μαρκάρω το άλλο παιδί , αλλά και πάλι αυτός έγκαιρα έστειλε την μπάλα στο πρώτο παιδί.
Όταν τελείωσε το παιχνίδι τα δυο αυτά παιδιά κάθισαν στο παγκάκι και άρχισαν να μιλούν για το παιχνίδι. Όταν λοιπόν ο ένας ρώτησε τον άλλον γιατί δεν σούταρε αλλά έκανε και πάλι πάσα, αυτός απάντησε ότι δεν μπορούσε γιατί τον μάρκαρα εγώ κι έτσι δυσκολευόταν. Τότε το πρώτο παιδί απάντησε ότι δεν έπρεπε να φοβηθεί γιατί εγώ δεν ξέρω τίποτα από μπάσκετ και πως είμαι ένας άχρηστος  και άλλα πολλά. Αμέσως το άλλο παιδί συμφώνησε και του είπε ότι έχει δίκιο. Εγώ όμως ήμουν δίπλα και τα άκουσα όλα.
Τα συναισθήματά μου όταν τα άκουσα όλα αυτά τα λόγια για εμένα ήταν το αποτελείωμα για τη θλίψη, επειδή κάθε μέρα όλοι με κοροϊδεύουν και με βρίζουν ακόμα και ο καλύτερός μου φίλος. Όσο και αν το θεωρούν οι άλλοι πλάκα αυτό, για μένα δεν είναι. Αυτό θέλω να σταματήσει, δεν αντέχω άλλο, όλο αυτό με κάνει να νιώθω χάλια.


Η έρευνα που ακολουθεί έγινε σε δείγμα 24 παιδιών της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας

 
















 

1.  Έχεις μπλεχτεί ποτέ σε καυγά;



ΑΓΟΡΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ



ΝΑΙ 9 5



ΌΧΙ
6 4










































































































2. Την προηγούμενη εβδομάδα μήπως σε έβρισε κάποιο παιδί;
ΑΓΟΡΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ




ΝΑΙ 9 7




ΌΧΙ 6 2



























































































































3. Την προηγούμενη εβδομάδα μήπως σε απείλησε κάποιο παιδί;
ΑΓΟΡΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ




ΝΑΙ 5 0




ΌΧΙ 10 9




































































































































































4. Την εβδομάδα που πέρασε σε χτύπησε κάποιο παιδί;

ΑΓΟΡΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ




ΝΑΙ 8 2




ΌΧΙ 7 7




































































































































5. Πιστεύεις πως έφταιγες εσύ;



ΑΓΟΡΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ




ΝΑΙ 0 3




ΌΧΙ 15 6






















































































































































































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πάσχα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

 Συλλογή εθίμων από την χώρα μας και παράξενα έθιμα από όλο τον κόσμο.  ΜΑΝΟΣ Π.  ΑΝΘΗ Π . ΜΑΝΟΣ Π.  ΕΛΕΝΑ Τ.  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Δ.  ΓΙΩΡΓΟΣ Π.  ...