Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2019 1ο Φύλλο
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑΠοιος δε θα’ θελε να είναι συνέχεια χαρούμενος και ευτυχισμένος… Όμως αυτό είναι αδύνατο. Είμαστε άνθρωποι και θυμώνουμε, φοβόμαστε,λυπούμαστε, ζηλεύουμε. Έχουμε συναισθήματα που καλούμαστε να τα βιώσουμε καθημερινά
Τα παιδιά για να μπορούν να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους θα πρέπει
πρώτα απ' όλα να τα ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ
Εμείς οι άνθρωποι έχουμε μερικά ελαττώματα, ένα από αυτά είναι και η βία που ασκούμε πάνω σε άλλους ανθρώπους. Καθημερινά ακούμε για διάφορα περιστατικά βίας στη τηλεόραση και όχι μόνο.
Η βία είναι παντού, πολλά παιδιά στο δημοτικό χρησιμοποιούν είδη βίας για να τρομάξουν τους συμμαθητές τους. Περισσότερο χρησιμοποιείται η λεκτική, η σωματική και η ψυχολογική βία.
Δημήτρης Λ.
|
Ένα περιστατικό που έχει συμβεί σε μένα στην Γ΄ τάξη πριν δυο χρόνια ήταν βία σωματική. Ο Γιάννης ένα μεγαλύτερο παιδί που πήγαινε τότε στην Ε΄ τάξη μου είχε ρίξει την μπάλα του μπάσκετ πάνω στο κεφάλι μου. Εκεί που έπαιζε μπάσκετ μόνος του, όταν πέρασα εγώ με τη φίλη μου από κοντά του , χωρίς να του πούμε τίποτα , έριξε με δύναμη την μπάλα στο κεφάλι μου. Το αποτέλεσμα ήταν να πονάω πολύ και να ζαλίζομαι. Η φίλη μου ειδοποίησε τον δάσκαλο του ολοήμερου και αυτός έτρεξε γρήγορα σε μένα και με σήκωσε. Σιγά -σιγά το κεφάλι μου σταμάτησε να με πονάει, μόλις συνήλθα εντελώς μου ήρθε να τον βαρέσω , συγκρατήθηκα όμως γιατί διαφορετικά θα γινόμουν κι εγώ βίαιη σαν και αυτόν , ο οποίος στεκόταν αμέριμνος δίχως να νοιάζεται για το τι μου είχε κάνει.
Μπράιαν Μ.
|
Ένα άλλο περιστατικό βίας που έτυχε να είμαι μπροστά , ήταν με την μικρή μου αδερφή και έναν συμμαθητή της . Η Δέσποινα εκεί που στεκόταν και έπαιζε με τις φίλες της ήρθε ο συμμαθητής της και της έδωσε μια κλωτσιά στην κοιλιά. Πήγα να δω ανήσυχη πως είναι αλλά ευτυχώς δεν πόναγε πάρα πολύ. Αρχικά όταν είδα το περιστατικό έμεινα με το στόμα ανοιχτό και κρατούσα με κόπο τα νεύρα μου για να μην χρησιμοποιήσω κι εγώ βία.
Εύχομαι κάποια στιγμή η βία να σταματήσει και να πάψουμε να βγαίνουμε τέταρτοι σε περιστατικά βίας στην Ευρώπη – σύμφωνα με έρευνα που είδα στην τηλεόραση.
Ναυσικά Κ.
|
Οι άνθρωποι και κυρίως τα παιδιά
θα πρέπει να ζουν χωρία τη βία. Η βία όμως έρχεται προς αυτά και συγκεκριμένα
μέσα στα σχολεία όπου η βία ανθίζει.
Πρόπερσι κάποια παιδιά και
κυρίως κορίτσια που ήταν μια μεγάλη παρέα, άρχισαν να κοροϊδεύουν το καινούριο
κορίτσι που ήρθε στην τάξη τους. Το νέο αυτό κορίτσι ήταν μια κοπέλα καλή ,
καλόκαρδη και γλυκιά ! Την πρώτη μέρα κάθισε μαζί τους και προσπάθησε να γίνει
φίλη μαζί τους, κάποια στιγμή μάλιστα τους ζήτησε ένα στυλό δανεικό, τότε η μια
έλεγε ότι ήταν της άλλης κάνοντας πλάκα μαζί της. Άρχισαν να ρίχνουν κάτω το
στυλό από το θρανίο αναγκάζοντάς την να σκύβει να τον πάρει, αλλά και πάλι της
τον έπαιρναν και η «πλάκα» τους συνεχιζόταν. Στη συνέχεια κατεβαίνοντας προς το
προαύλιο συνέχιζαν να αστειεύονται μαζί της και μιλούσαν λες και δεν ήταν
μπροστά να τους ακούει που τη μείωναν.
Πέρσι όταν ο αδερφός μου ήταν
στη Δευτέρα τάξη ένα αγοράκι τον χτύπαγε συνέχεια γιατί τους άρεσε το ίδιο
κορίτσι και γιατί όλοι αγαπούσαν τον αδερφό μου ενώ το άλλο αγοράκι το μισούσαν
όλοι. Ο αδερφός μου αναγκάστηκε τελικά να το πει στον μπαμπά μας και ο μπαμπάς
πήγε και το ανέφερε στον Διευθυντή
Ένιωσα και για τα δύο
περιστατικά άσχημα, ένιωσα λύπη, φόβο και πολύ μα πάρα πολύ προβληματισμό.
Εύχομαι η βία και μάλιστα η σχολική να πάψει, να εξαφανιστεί.
Σε όλους τους ανθρώπους , τους
αρέσει να ζουν ήρεμα, ήσυχα και να έχουν πολλούς φίλους. Σε κανέναν δεν αρέσει να φοβάται και να είναι
μόνος του δίχως κανένα φίλο. Παρόλα αυτά όμως υπάρχει παντού βία, στις
γειτονιές, στην κοινωνία , αλλά και μέσα στα σχολεία.
Οι μορφές βίας στο δημοτικό
σχολείο είναι η σωματική, η λεκτική και η ψυχολογική βία. Για παράδειγμα, φέτος
κάποια στιγμή η έκτη τάξη μας ζήτησε να παίξουμε έναν αγώνα μπάσκετ. Εμείς
δεχτήκαμε και όταν τελικά μας νίκησαν γιατί είναι μεγαλύτεροι, δυνατότεροι,
ψηλότεροι και …περισσότεροι από εμάς, τότε άρχισε η κοροϊδία και η ψυχολογική
βία. Ένιωσα άσχημα και το ίδιο ένιωσαν και οι συμμαθητές μου, όχι γιατί μας
νίκησαν , αλλά επειδή μας κορόιδευαν συνέχεια και μεγαλόφωνα.
Αλίσια Μπ.
|
Τη δεύτερη φορά που μας είπαν να
παίξουμε και εμείς αρνηθήκαμε , γιατί δεν θέλαμε να ξαναζήσουμε τα ίδια ,
άρχισαν να μας κοροϊδεύουν ότι είμαστε δειλοί. Έτσι την Τρίτη φορά που μας το
ζήτησαν δεχτήκαμε και αρχίσαμε να παίζουμε. Κάποια στιγμή όμως φάνηκε πως θα
τους νικούσαμε και άρχισαν να παίζουν άγρια, βίαια και με δυνατά χτυπήματα!
Ένα άλλο περιστατικό βίας που
μου είπαν , ήταν όταν ένα αγοράκι πήρε το μπουφάν ενός μικρότερου παιδιού και
το πέταξε στην τουαλέτα. Το νέο αυτό με τρόμαξε γιατί φοβήθηκα ότι θα μπορούσε
αυτό να συμβεί και σε μένα. Στη συνέχεια προβληματίστηκα, γιατί άραγε να τα
έκανε αυτό το παιδί, αν είχε κάποιο πρόβλημα με το άλλο παιδάκι θα μπορούσε να
το κουβεντιάσει μαζί του και αν δεν έβγαζε τίποτα με την κουβέντα θα μπορούσε
να το πει σε κάποιον από τους δασκάλους.
Στην αρχή όταν ο δάσκαλός μας ,
μας είπε να γράψουμε ένα κείμενο για την
βία, εγώ φοβήθηκα και σκέφτηκα τι θα γίνει αν
το μάθει κάποιος από τους μεγαλύτερους και αρχίσει να με απειλεί, ή να με
κοροϊδεύει; Τότε όμως κατάλαβα ότι και αυτό είναι μια μορφή βίας και πως δεν
πρέπει να μένουμε με το στόμα κλειστό και έτσι πήρα την απόφαση να γράψω.
Μια φορά κι έναν καιρό σε ένα
σχολείο με αρκετά παιδιά, υπήρχε ένα παιδί πολύ καλό , αλλά οι άλλοι το έβριζαν
και το κορόιδευαν συνεχώς Το παιδί ήταν ο Λεωνίδας, ‘ένα ευγενικό παιδάκι, οι
άλλοι όμως ήταν κακομαθημένοι και τους άρεσε να τον πειράζουν και να τον
κοροϊδεύουν . Δεν τον ήθελε κανένας. Τα παιδιά συμπεριφέρονταν έτσι γιατί
ζήλευαν τον Λεωνίδα ο οποίος ήταν έξυπνος , μορφωμένος, ντροπαλός και
ευαίσθητος. Ο Λεωνίδας λοιπόν ήταν πάντα στεναχωρημένος, ώσπου δεν άντεξε
κάποια στιγμή και έβαλε τα κλάματα. Τα άλλα παιδιά τον έβλεπαν να κλαίει και
αυτοί είχαν σκάσει στα γέλια. Υ δασκάλα πήρε είδηση τι γινόταν , έβαλε τις
φωνές σε αυτούς που γελούσαν και τα γέλια σταμάτησαν. Το μόνο που ακουγόταν
ήταν τα κλάματα του Λεωνίδα. Η δασκάλα έβαλε τιμωρία τα παιδιά και ρώτησε τον Λεωνίδα τι έχει. Εκείνος απάντησε
ότι δεν αντέχει άλλο πια να τον κοροϊδεύουν. Η κυρία ακούγοντάς τον, τον λυπήθηκε και στεναχωρήθηκε πολύ.
Αποφάσισε λοιπόν να του κάνει όλα τα χατίρια . Τα άλλα παιδιά ζήλεψαν και μετάνιωσαν για ότι έκαναν στον Λεωνίδα και υποσχέθηκαν
ότι δεν θα τον ξανακοροϊδέψουν ποτέ ξανά
και έλεγαν πραγματικά την αλήθεια. Του ζήτησαν συγνώμη και από τότε
έγιναν η πιο χαρούμενη τάξη του σχολείου τους.
Αλεξάνδρα Μπ.
Τα παιδιά όλου του κόσμου έχουν δικαιώματα।
" Δικαίωμα στη μόρφωση και στην ελευθερία"
"Φροντίδα , Υγεία και Ασφάλεια"
"Υγεία και Μόρφωση"
"Όλα τα παιδιά χρειάζονται Αγάπη ।
Όλα τα παιδιά τα πληγώνει η Βία"
"Τα παιδιά χρειάζονται Φροντίδα και
Αγάπη"
.........................................................................
2ο Φύλλο
Ημέρα αφιερωμένη στον αθλητισμό
|
Σκίτσο: Ραγιάν
|
Οι πολίτες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν δικαιώματα , αλλά και υποχρεώσεις.
Άρθρα Δικαιωμάτων και Υποχρεώσεων
1. Οι πολίτες έχουν υποχρέωση να εφαρμόζουν τους κανονισμούς της Ε. Ε. οι οποίοι γίνονται αυτομάτως και νόμοι της χώρας τους. Ως χώρα θεωρούμε αυτή στην οποία έχουν την ιθαγένεια την οποία απέκτησαν είτε με την γέννηση , είτε με την πολιτογράφηση
Σκίτσο : Ναυσικά
|
2. Οι πολίτες της Ε. Ε. έχουν δικαίωμα να ταξιδεύουν ελεύθερα σε κάθε χώρα της .
Σχεδιασμός : Γιάννης
|
3. Οι πολίτες έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν στα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Σκίτσο: Αλίσια
|
4. Έχουν το δικαίωμα να εκλέγουν και να εκλέγονται στις Ευρωεκλογές και στις δημοτικές εκλογές της κοινοτικής χώρας που ζουν , έστω και αν δεν είναι πολίτες της χώρας αυτής
Σκίτσο: Μπράιαν
|
Σκίτσο: Αλεξάνδρα
|
5. Οι πολίτες της Ε.Ε. έχουν εκτός από δικαιώματα και υποχρεώσεις. Πρέπει να εφαρμόζουν τους κανονισμούς οι οποίοι γίνονται νόμοι του κράτους τους
Άρθρο: Δημήτρης
|
6. Οι Ευρωπαίοι πολίτες έχουν το δικαίωμα να σπουδάζουν σε ευρωπαϊκά πανεπιστήμια
Άρθρο: Άγγελος Κ.
|
Σκίτσο: Άγγελος Ξ.
|
7. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενισχύει οικονομικά τα αδύναμα κράτη μέλη της ώστε να ανταγωνίζονται τα ισχυρά κράτη της ένωσης.
Άρθρο: Οδυσσέας
...........................................................................................
4ο φύλλο |
ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ
ΠΡΟΒΛΗΜΑ: Απορρίμματα
- Λίγα λόγια για αυτό το πρόβλημα:
Τα απορρίμματα αποτελούν ένα σοβαρό πρόβλημα που αφορά όλους μας. Υπάρχουν πολλά σκουπίδια στους δρόμους στις θάλασσες, στις ακτές που βλάπτουν όλο τον πλανήτη και την ζωή που υπάρχει πάνω του φυτά και ζώα
- Οι λόγοι που το δημιούργησαν:
Υπεύθυνος για τα απορρίμματα και τη δημιουργία τους είναι ο άνθρωπος. Ο άνθρωπος που πετά σκουπίδια χωρίς όρια.
- Ποιες είναι οι επιπτώσεις του προβλήματος στην κοινωνία
Η βασικότερη επίπτωση είναι ότι μολύνεται ο χώρος μέσα στον οποίο ζούμε και μεγαλώνουμε όλοι μας . Μέχρι τώρα έχουν χαθεί πολλές θαλάσσιες ζωές, εμείς δεν μπορούμε να κολυμπήσουμε στη θάλασσα. Πολλές φορές δεν μπορούμε να περάσουμε από μέρη όπου υπάρχουν σκουπίδια είτε γιατί ο δρόμος έχει κλείσει από αυτά , είτε γιατί μυρίζει πολύ άσχημα.
- Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα
Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα θα πρέπει να πάψουμε ασυλλόγιστα να πετάμε τα σκουπίδια μας παντού. Θα πρέπει να ανακυκλώνουμε , να επαναχρησιμοποιούμε όσα υλικά μπορούμε και να περιορίσουμε τις αγορές μας μόνο στα απαραίτητα.
Άρθρο: Ναυσικά- Αλίσια
ΠΡΟΒΛΗΜΑ: Πλημμύρες
- Λίγα λόγια για αυτό το πρόβλημα:
Ως πλημμύρα ορίζεται η υπερχείλιση επιπλέον νερού που καλύπτει την ξηρά. Η πλημμύρα είναι η κάλυψη της γης με νερά, το οποίο λόγω του όγκου του και της διάρκειας της πλημμύρας μπορεί να προκαλέσει ανθρώπινα θύματα και υλικές καταστροφές, γεγονός που διαταράσσει την ορθή ανάπτυξη των κοινωνικών-οικονομικών δραστηριοτήτων στην πληγείσα περιοχή
- Οι λόγοι που το δημιούργησαν:
Μπορεί να συμβούν μετά από καταρρακτώδη βροχή, η από το ξαφνικό λιώσιμο του χιονιού.
- Ποιες είναι οι επιπτώσεις του προβλήματος στην κοινωνία
Οι πλημμύρες συχνά προκαλούν ζημιές σε σπίτια και σε επιχειρήσεις κυρίως όταν αυτά βρίσκονται σε σημεία από οπού περνούν – κυλούν τα νερά των ποταμών. Οι άνθρωποι δυστυχώς συνεχίζουν να κατοικούν σε περιοχές που απειλούνται με ζημιές από πλημμύρες.
- Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα
Για την πρόληψη των πλημμυρών φτιάχνονται φράγματα, επίσης θα πρέπει οι ποταμοί να καθαρίζονται, τα φράγματα να αποκαθίστανται και να επισκευάζονται τακτικά.
Άρθρο :Ραγιάν
ΠΡΟΒΛΗΜΑ: Ηχορύπανση
- Λίγα λόγια για αυτό το πρόβλημα:
Ηχορύπανση είναι το πρόβλημα που δημιουργείται γύρω μας από την χρήση της τεχνολογίας, η οποία παράγει μηχανήματα τα οποία προκαλούν ήχους δυνατούς
- Οι λόγοι που το δημιούργησαν:
Οι άνθρωποι τα τελευταία χρόνια εφεύραν μηχανήματα και οχήματα με σκοπό να βελτιώσουν και να διευκολύνουν τη ζωή τους . Τα μηχανήματα αυτά όμως παράγουν πολύ υψηλούς ήχους.
- Ποιες είναι οι επιπτώσεις του προβλήματος στην κοινωνία
Η ηχορύπανση έχει δυσάρεστες επιπτώσεις στη ζωή των ανθρώπων, Δημιουργεί εκνευρισμό και κούραση, γεγονός που δυσκολεύει τον ύπνο και την χαλάρωση. Ο άνθρωποι στην πόλη αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο πρόβλημα λόγω των πολλών οχημάτων και των εργοστασίων.
- Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα
Θα πρέπει να αλλάξουμε τρόπο ζωής και να μην στηριζόμαστε τόσο πολύ τη ζωή μας στα μηχανήματα. Ένα καλό παράδειγμα είναι να χρησιμοποιούμε ποδήλατο ή τα πόδια μας για να μετακινούμαστε. Αυτό θα έκανε καλό τόσο στο περιβάλλον όσο και για τα αυτιά μας και επομένως για την υγεία μας.
Άρθρο: Οδυσσέας
ΠΡΟΒΛΗΜΑ: Ατμοσφαιρική ρύπανση
- Λίγα λόγια για αυτό το πρόβλημα:
- Οι λόγοι που το δημιούργησαν:
Η ατμοσφαιρική ρύπανση οφείλεται στις ανθρώπινες δραστηριότητες, αυτοκίνητα, εργοστάσια , καλοριφέρ κλπ.
- Ποιες είναι οι επιπτώσεις του προβλήματος στην κοινωνία
Οι ζωικοί οργανισμοί αρρωσταίνουν και πεθαίνουν εξαιτίας της ατμοσφαιρικής μόλυνσης
- Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα
Μια καλή λύση θα ήταν η χρήση ποδηλάτων για τις μετακινήσεις μας, επίσης θα μπορούσαμε να χρησιμοποιούμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή και να κυκλοφορούσαμε με τα πόδια.
Άρθρο : Μπράιαν
ΠΡΟΒΛΗΜΑ: Δασικές καταστροφές
- Λίγα λόγια για αυτό το πρόβλημα:
- Οι λόγοι που το δημιούργησαν:
Οι λόγοι που το δημιούργησαν είναι οι υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι και οι άνθρωποι που πετούν σκουπίδια και αποτσίγαρα στα δάση
|
- Ποιες είναι οι επιπτώσεις του προβλήματος στην κοινωνία
Οι επιπτώσεις του προβλήματος είναι μεγάλες, όπως η ξηρασία, η διάβρωση του εδάφους, η υποχώρηση των παγετώνων που θα οδηγήσει στην αύξηση της στάθμης της θάλασσας. Ακόμη λόγω των δασικών καταστροφών υπάρχουν θύματα, τραυματισμοί και καταστροφή περιουσιών .
|
- Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα
Είναι πολύ δύσκολο να αντιδράσουμε, κατά τη γνώμη μου πρέπει να υπάρχουν αρκετοί δασοφύλακες ώστε να προλαβαίνουν την φωτιά στην αρχή. Οι άνθρωποι δεν πρέπει να αφήνουν τα σκουπίδια και αποτσίγαρα στα δάση.
|
Άρθρο: ΆγγελοςΚ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑ: Δασικές καταστροφές
- Λίγα λόγια για αυτό το πρόβλημα:
ευρύτερη καταστροφή του η οποία γίνεται με ραγδαίους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια, είτε εξαιτίας των ανθρώπων , είτα από τη φύση εξαιτίας διάφορων φυσικών καταστροφών ( πυρκαγιές, τυφώνες, θύελλες κα)
|
- Οι λόγοι που το δημιούργησαν:
Η καλλιέργεια της γης είναι ένα ς λόγος. Η αύξηση του πληθυσμού προκαλεί αύξηση των διατροφικών αναγκών . Γι’ αυτό δασικές εκτάσεις γίνονται καλλιεργήσιμες.
Άλλος λόγος είναι η αστικοποίηση. Η αύξηση του πληθυσμού δημιουργεί μεγαλύτερες ανάγκες για στέγαση, δρόμους κλπ.
Άλλος λόγος είναι η ξυλεία. Οι ανάγκες των εργοστασίων για ξύλα και χαρτί επιδρούν σημαντικά στη μείωση των δασών
Βιομηχανία: Η αύξηση των βιομηχανιών και οι εξορύξεις μειώνουν τα δάση
|
- Ποιες είναι οι επιπτώσεις του προβλήματος στην κοινωνία
Κλιματική αλλαγή : Τα δέντρα έχουν την ικανότητα να απορροφούν σημαντικές ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα. Η μείωση των δασών συμβάλλει στην αύξηση του διοξειδίου του άνθρακα, επιδεινώνοντας έτσι το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Πλημμύρες: Τα δέντρα απορροφούν μεγάλο μέρος από τα νερά των βροχών. Η μείωση των δασών διευκολύνει τη ροή των νερών στα εδάφη μετά από πολλές βροχές αυξάνοντας τον κίνδυνο των πλημμυρών
Βιοποικιλότητα: Μεγάλο ποσοστό των ειδών του ζωικού βασιλείου βρίσκει καταφύγιο στα δάση . Όσο τα δάση μειώνονται, τα είδη αυτά έρχονται κοντύτερα στην εξαφάνιση.
|
Σε κρατικό επίπεδο θα πρέπει να υπάρχει ένα νομικό πλαίσιο που θα απαγορεύει το αυθαίρετο κόψιμο των δέντρων και να προωθεί την αναδάσωση.
Σε προσωπικό επίπεδο θα πρέπει ο καθένας να ευαισθητοποιηθεί απένατι σε αυτούς τους θύλακες οξυγόνου. Μπορούμε να αρχίσουμε να ανακυκλώνουμε, μπορούμε να αρχίσουμε να επιλέγουμε ανακυκλώσιμα προϊόντα πιο συχνά στην καθημερινότητά μας και να κατευθυνθούμε πιο δραστήρια στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
|
-
Άρθρο: Δημήτρης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου