Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2020

Σχολική ΒΙΑ


ΣΧΟΛΙΚΟΣ και  ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ  ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

6 Μαρτίου ημέρα κατά της σχολικής βίας.




Πατήστε στην εικόνα: 

Πατήστε στην εικόνα: 







Σχολικός και διαδικτυακός Εκφοβισμός
Φύλλο Εργασίας
1.       Κατά τη γνώμη μου η διαφορετικότητα είναι
Οι διαφορές που έχουν οι άνθρωποι στο χρώμα, στη θρησκεία, και στην εξωτερική εμφάνιση (Άγγελος Κ)
Όταν κάποιος  είναι από άλλη χώρα, έχει διαφορετικό χρώμα, έχει προβλήματα υγείας, δεν μπορεί να μιλήσει, ή είναι κουτός ή παχουλός (Ναυσικά)
Όταν κάποιος είναι διαφορετικός από έναν άλλον πχ, ένα παιδάκι είναι χοντρό και ένα άλλο λεπτό, δεν σημαίνει πως πρέπει να το κοροϊδεύεις επειδή είναι διαφορετικό από εσένα ( Οδυσσέας)
Θεωρώ πως η διαφορετικότητα είναι ένα καλό πράγμα που μπορεί να μας διδάξει πολλά πράγματα ( Ραγιάν)
Όταν κάποιος είναι από άλλη χώρα, έχει άλλη θρησκεία, έχει διαφορετικό χρώμα δέρματος ή διαφορετικό όγκο σώματος ( Δημήτρης)

 Να είσαι διαφορετικός στο χρώμα και στην προσωπικότητά σου (Αλίσια)
Διαφορετικότητα είναι όταν κάποιος είναι σκουρόχρωμος και οι άλλοι λευκοί ή όταν κάποιος είναι γεματούλης ανάμεσα σε λεπτούς ανθρώπους ( Αλεξία)
Διαφορετικότητα είναι ότι οι άνθρωποι δεν είναι ίδιοι, δηλαδή, έχουν διαφορετικά πιστεύω, διαφορετική γλώσσα, χρώμα κλπ. ( Γιάννης)
2.       Γράφω τη γνώμη μου στο ερώτημα : « Μου αρέσει που υπάρχουν διαφορετικοί άνθρωποι , που  κάποιοι διαφέρουν από εμένα;»
Μου αρέσει που δεν είναι όλοι ίδιοι και υπάρχει ποικιλία στην κοινωνία (Άγγελος Κ)
Αν υπήρχε ομοιότητα στους ανθρώπους αυτό θα ήταν βαρετό και ο κόσμος ανιαρός (Ναυσικά)
Μου αρέσει  η διαφορετικότητα , διότι έχουμε σκεφτεί πως θα ήταν αν ήμαστε όλοι ίδιοι; ( Οδυσσέας)
Ναι μου αρέσει η διαφορετικότητα. Δε θα μπορούσαν να είναι όλοι οι άνθρωποι καλοί, ούτε όλοι κακοί. Επίσης δε θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλον ,αν όλοι ήταν ίδιοι ( Ραγιάν)
Μου αρέσει η διαφορετικότητα , γιατί άμα είμαστε όλοι ίδιοι δε θα ... ξεχωρίζαμε ο ένας τον άλλον ( Δημήτρης)

Αν είμαστε όλοι ίδιοι θα ήταν βαρετά, μου αρέσει λοιπόν που είμαστε διαφορετικοί (Αλίσια)
Χιλιάδες άνθρωποι διαφέρουν από εμένα και εγώ από αυτούς. Μου αρέσει όμως που δεν είμαστε όλοι ίδιοι ( Αλεξία)
Ναι, γιατί ίδιοι ή όχι όλοι είμαστε άνθρωποι . ( Γιάννης)





3.         Για εμένα ο σχολικός εκφοβισμός είναι ......................................................................................................
Κάποιοι άνθρωποι προκαλούν με την συμπεριφορά τους, άλλοτε χτυπούν, κοροϊδεύουν ή βρίζουν ( Άγγελος Κ)
Είναι κάτι που πρέπει να σταματήσει , γιατί ποτέ δεν κατάλαβα το λόγο που χτυπάνε ή κοροϊδεύουν ένα άτομο το οποίο μπορεί να είναι διαφορετικό από  τους άλλους (Ναυσικά)
Όταν κάποια παιδιά συμπεριφέρονται σε ένα άλλο παιδί πιο βίαια πχ. να το κοροϊδεύουν, να τον λένε χαμένο και να το σπρώχνουν ( Οδυσσέας)
 Η επιθετικότητα έχει μεγάλο αντίκτυπο στα παιδιά και σοβαρές επιπτώσεις. Οι εκφοβισμένοι μπορεί να υποφέρουν από κατάθλιψη, ή άγχος, καθώς και από σωματικές επιπλοκές στην υγεία τους ( Ραγιάν)
Ο σχολικός εκφοβισμός είναι μια νεανική παραβατικότητα. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ των συνομήλικων παιδιών με σκοπό να προκαλέσει πόνο ή αναστάτωση ( Δημήτρης) 

Είναι ένα πολύ  κακό πράγμα, γιατί πως θα ένιωθες εσύ αν σου φέρονταν με βιαιότητα; (Αλίσια) 
Όταν κάποιοι πολλοί μαζί κάνουν ένα άλλον που είναι μόνος του να φοβάται ( Αλεξία)
Είναι κάτι πολύ κακό γιατί αν πχ. κάποιο παιδί φοράει γυαλιά και το πειράζουν κάποιοι , σίγουρα αυτοί δεν έχουν σκεφτεί πως το παιδί με τα γυαλιά έχει και εκείνο ανάγκες και συναισθήματα σαν και τους ίδιους . ( Γιάννης)


4.    Γράφω για ένα περιστατικό σχολικού εκφοβισμού που είδα , ή που άκουσα, ή που συμμετείχα κι εγώ.
Δυο μεγαλύτερα αγόρια που χτυπούσαν σχεδόν ολόκληρη τη χρονιά έναν συμμαθητή μου (Άγγελος Κ)
Είχα ακούσει στις ειδήσεις  για ένα ανάπηρο  παιδάκι , το οποίο οι συμμαθητές του το κορόιδευαν και στο τέλος αυτό μην αντέχοντας αυτοκτόνησε(Ναυσικά)

 Ένα περιστατικό που περιέγραψε η ξαδέρφη μου και που το έζησε μια φίλη της: « Ήταν πρωί και η φίλη της ξαδέρφης μου πήγαινε στο σχολείο. Λίγο πριν μπει όμως στο σχολείο ( στην πόρτα του σχολείου)  της επιτέθηκε κάποιος και προσπάθησε να της βγάλει τα ρούχα»( Αλίσια)
Κάποιοι τρομάζουν ένα παιδί και στη συνέχεια γελούνε με τον φοβισμένο κοροϊδεύοντάς τον επειδή κλαίει ( Αλεξία)
Άκουσα πως σε ένα σχολείο ένας μαθητής έβγαλε στο διάλειμμα  ένα  ψεύτικο πιστόλι και όλοι τρόμαξαν διότι δεν ήξεραν αν  ήταν ψεύτικο ή όχι . ( Γιάννης)



5.       Τι ένιωσα με αυτό το περιστατικό;
Ήθελα αυτοί οι δύο να έφευγαν από το σχολείο, γιατί αν γινόταν κάτι θα κατηγορούσαν τους δασκάλους ( Άγγελος Κ)
Ένιωσα θυμό και λύπη και νευρίασα μόλις το άκουσα διότι ήταν ένα παιδάκι με δυσκολίες και κανονικά θα έπρεπε να το βοηθούν και όχι να το κοροϊδεύουν (Ναυσικά)

Φοβήθηκα διότι σκέφτηκα , αν ήμουν εγώ στη θέση της κοπέλας δε θα ήθελα να μου τύχει κάτι τέτοιο (Αλίσια)
Δεν πρέπει να κάνουμε τους άλλους να φοβούνται γιατί απλά δε θα ήθελα να είμαι στη θέση αυτού που φοβάται ( Αλεξία)
Ένιωσα λύπη που συμβαίνουν τέτοια πράγματα στο σχολείο αλλά και φόβο γιατί αυτό μπορεί να συμβεί και στο σχολείο μου και δεν θα ήθελα να το ζήσω αυτό . ( Γιάννης)



6.       Τι θα μπορούσε να είχε συμβεί ώστε να μη γίνει αυτός ο εκφοβισμός;
Θα έπρεπε ο συμμαθητής μου να μην τους έδινε σημασία ή να το έλεγε στους δασκάλους ώστε να μπουν αυτοί οι δύο τιμωρία ( Άγγελος Κ)
Θα μπορούσαν τα υπόλοιπα παιδιά να το πουν στον διευθυντή  ή και να υπερασπιστούν το ανάπηρο παιδάκι, ή να το πείσουν να ενημερώσει τους υπεύθυνους για τις κοροϊδίες που δέχεται (Ναυσικά)

Θα μπορούσε το παιδί να πήγαινε στο σχολείο μαζί με άλλα παιδιά και όχι μόνο του (Αλίσια)
 Οι γονείς να μιλούν στα παιδιά τους και να τους εξηγούν ποιές πράξεις δεν είναι σωστές για να μην τις κάνουν . ( Γιάννης)


7.         Για εμένα ο διαδικτυακός  εκφοβισμός είναι ......................................................................................................
Όταν σε απειλούνε ή σε αναγκάζουν να πάρεις μέρος σε επικίνδυνα παιχνίδια, δίνοντάς; Σου εντολές ( Άγγελος Κ)
Είναι κοροϊδία μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το αποτέλεσμα αυτού του εκφοβισμού είναι η ταπείνωση των δεκτών από τους συνομήλικους τους (Ναυσικά)
Κάτι πολύ δυσάρεστο που μπορεί να δημοσιοποιηθεί και να μας επηρεάσει συναισθηματικά ( Ραγιάν)
 Όταν κάποιος  στο διαδίκτυο ανεβάζει φωτογραφίες σου χωρίς τη θέλησή σου με σκοπό να σε διασύρει ή όταν σε απειλούν στο διαδίκτυο ( Δημήτρης)

Είναι το ίδιο πολύ κακό πράγμα, όπως και ο σχολικός εκφοβισμός και για μικρά παιδιά και για μεγαλύτερους ανθρώπους (Αλίσια)
Είναι ο εκφοβισμός που γίνεται μέσω ίντερνετ , είναι πολύ επικίνδυνο διότι νιώθεις να απειλείσαι. ( Αλεξία)
 Ο Διαδικτυακός εκφοβισμός είναι κάτι πολύ κακό όπως και ο σχολικός εκφοβισμός, μόνο που στον διαδικτυακό κατά τη γνώμη μου είναι πιο δύσκολο να ανταπεξέλθεις  γιατί πιθανόν να μην ξέρεις ποιός σε εκφοβίζει . ( Γιάννης)


8.    Γράφω για ένα περιστατικό διαδικτυακού  εκφοβισμού που είδα , ή που άκουσα, ή που συμμετείχα κι εγώ.
Είχα ακούσει για ένα περιστατικό όπου κάποιος έστελνε συνέχεια μηνύματα σε μια κοπέλα και την πίεζε να βρεθούνε( Άγγελος Κ)
Μια φίλη μου δεχόταν από την τάξη της μηνύματα στα οποία κάποιοι συμμαθητές της την έβριζαν (Ναυσικά)

Μια φορά στην πλατεία θυμάμαι ένα κοριτσάκι που έκλεγε διότι είχε πάρει κάποιο μήνυμα πονηρό στο κινητό της (Αλίσια)
Μας έχει πει η κυρία της πληροφορικής ότι είναι πολύ επικίνδυνο ειδικά επειδή αυτό που σε εκφοβίζει δεν τον γνωρίζεις και μπορεί να σε κάνει ότι θέλεις . ( Αλεξία)
Υπάρχουν παιχνίδια στο διαδίκτυο που σου λένε ότι για να  μπεις στο παιχνίδι στείλε μου φωτογραφίες και αρχεία σου. Εσύ το κάνεις και μετά σε απειλούν πως αυτά σου τα αρχεία θα τα δημοσιοποιήσουν αν δεν τους κάνεις τα χατίρια . ( Γιάννης)



9.                   Τι ένιωσα με αυτό το περιστατικό;
Ένιωσα φόβο και πιστεύω πως πρέπει κάποιοι να τιμωρούνται αυστηρά όταν σε κάνουν να νιώθεις έτσι ( Άγγελος Κ)
 Είχα νευριάσει, όχι μόνο επειδή ήταν φίλη μου , αλλά και γιατί δεν το θεωρώ σωστό να σε βρίζουν μέσω μηνυμάτων και όταν τους βλέπεις να σου παριστάνουν τους φίλους. (Ναυσικά)

Ένιωσα θυμό και νεύριασα πολύ, αλλά ταυτόχρονα ένιωσα και τυχερή γιατί δεν είχε συμβεί σε μένα (Αλίσια)
Πιστεύω πως αυτά τα παιδιά που απειλούνται με αυτό τον τρόπο θα νιώθουν σίγουρα τρομαγμένα . ( Γιάννης)


10.   Τι θα μπορούσε να είχε συμβεί ώστε να μη γίνει αυτός ο εκφοβισμός;
Να μην απαντάς σε τέτοια  μηνύματα και να κάνεις μπλοκ . Να ενημερώσεις τους γονείς σου  και την αστυνομία. ( Άγγελος Κ)
Θα έπρεπε να ενημερωθεί η μητέρα της και ο δάσκαλός της γιατί πιστεύω πως αυτοί θα ήξεραν τι πρέπει να κάνουν και να το χειριστούν καλύτερα (Ναυσικά)

Μια λύση θα ήταν να μην απαντούσε στο κινητό (Αλίσια)
Να μην στέλνουμε προσωπικά μας δεδομένα σε άγνωστες εφαρμογές . ( Γιάννης)




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Γιορτή για την μνήμη των αγωνιστών του Πολυτεχνείου

 " ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ"    1.        ΧΟΡΩΔΙΑ: ΦΤΙΑΞΕ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ   ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙ Φτιά...